2016: het jaar waarin Snap Inc. heer en meester is

Snap Inc., het overkoepelende bedrijf achter Snapchat dat in september dit jaar werd opgericht, bestaat uit een stel bazen, dat is niet normaal. Dat kan niet anders. Snap heeft 2016 namelijk compleet gerockt. Wij nomineren Snap Inc. voor bedrijf van het jaar. Waarom? Daarom:

De innovatieve vernieuwingen van het bedrijf

Laten we met Snapchat starten. En dan bedoelen we de applicatie. Dat is natuurlijk hét product waarmee het bedrijf groot werd. Dat de app een succes blijft is dé kracht van Snap Inc. De app krijgt continu nieuwe functies en blijft hierdoor boeiend.

We hebben het dan over vernieuwende functies als ‘On-Demand Geofilters’, ‘Memories’, ‘Bitmoji’, ‘Geostickers’, het kunnen aanmaken van groepchats en ga zo maar door. Met deze nieuwe functies kun jij nóg meer uit Snapchat halen en blijft de app leuk.

De visie van het bedrijf

Maar dat is niet dé kracht van Snap Inc. Dat is de oprichting van het nieuwe Snap Inc. Dit gebeurde eind september 2016. Wij vonden dat meteen een schot in de roos. Een app als Snapchat is namelijk briljant, maar blijft hip tot de next best thing een feit is. Zo werd Hyves verslagen door Facebook en ligt Snapchat bij de jeugd weer straatlengtes op Facebook voor.

Snap Inc.

Dus, wat moet je dan als bedrijf? Juist, een visie hebben. Een doel voor de toekomst. En dat biedt Snap Inc. Het bedrijf stelt op hun website dat Snap Inc. een camerabedrijf is. Een bedrijf dat de manier waarop de camera wordt gebruikt opnieuw wil uitvinden en zo het leven van de mens positief wil veranderen.

En hoe!

De eerste manier waarop Snap Inc. dat wil bereiken is nu een feit. We hebben het natuurlijk over de Snapchat Spectacles. Een product waar niet iedereen van de WANT-redactie even enthousiast over was toen-ie werd gepresenteerd. Maar toen mochten wij ‘m uitproberen.

Je ziet het al: de Spectacles is de bom. De bril werkt gemakkelijk, goed én snel. Even koppelen aan je telefoon en die kan verder in je zak blijven. Bril op je kop, knop indrukken en klaar ben je. De Spectacles ziet er nice uit én kost rond de 130 euro. Dat vinden wij voor een zonnebril en camera in één een koopje.

Snapchat Spectacles

Ook wordt er geld verdiend

Ook niet onbelangrijk voor een bedrijf is het verdienen van geld. Dat was in de beginfase van Snapchat een probleem. Dat probleem is verleden tijd. Nieuwe- en vooral betere manieren van bedrijven om te adverteren op het medium zijn een feit.

De API voor advertenties maakt het mogelijk voor bedrijven om advertenties in te kopen en onder hun doelgroep te verspreiden. Dat is slechts het begin, maar leidt er wel toe dat Snapchat over 2016 zo’n 370 miljoen euro verdient aan reclame-inkomsten. Dat terwijl het bedrijf zelf dacht zo’n vijftig miljoen euro te verdienen.

De grootste kracht is dat de advertenties (tot nu toe) niet storend zijn. Wat dacht je bijvoorbeeld van de ‘tacohoofd-filter’ die Taco Bell voor Cinco de Mayo introduceerde? Daar kan Facebook met haar storende ads wel wat van leren. Lekker bezig Snap Inc.

Snap Inc.: nu 2017 nog

Maar goed, Snap Inc. is er nog lang niet. Het bedrijf moet nu 2017 gaan heersen. Waar het bedrijf zeer waarschijnlijk in het begin van dit jaar naar de beurs gaat zijn er nóg meer mogelijkheden. Snap Inc. moet via deze mogelijkheden de visie voort te zetten. Dat betekent dus dat 2017 wederom van innovatieve nieuwe (camera)producten wordt voorzien en Snapchat vermakelijke, nieuwe functies blijft krijgen.

Snapchat-1-WANT

Weet jij trouwens wie Snap Inc. heeft opgericht? Lees hier alles over CEO Evan Spiegel. En zorg ook dat jij Snapchat blijft rocken, hè. Dat kan met deze tips en tricks en natuurlijk via Bitmoji. Enjoy 2017!