Deze zonnebril met ingebouwde camera laat je livestreamen op Facebook, YouTube en Instagram

Misschien ken je de Spectacles nog wel; Snapchat’s zonnebril waarmee je video’s kon opnemen en direct op Snapchat kon plaatsen. Deze bril flopte enorm, maar toch lijken er nog steeds mensen overtuigd van het concept. Daarom brengt het bedrijf Acton een nieuwe slimme zonnebril op de markt, genaamd ACE Eyewear, met ingebouwde camera.

De Spectacle krijgt een nieuw leven

Na het floppen van de Spectacles zou je denken dat geen bedrijf zijn vingers meer durft te branden aan een (zonne)bril met ingebouwde camera, die is verbonden met social media. Dat is fout gedacht. Ondanks dat Snapchat ruim 30 miljoen euro verloor aan de Spectacles, is er een bedrijf dat het nog een markt ziet voor een zonnebril die is verbonden met social media.

Acton, een bedrijf dat bekend staat om het maken van elektrische skateboards, heeft de ACE Eyewear ontworpen. De zonnebril kan 8-megapixel foto’s maken en video in HD-kwaliteit. Daarnaast heeft de camera een 120-graden view.

Hoe werkt ACE Eyewear?

Als je foto’s of video’s wilt maken met de bril dan kan dat door op een knopje te klikken die bovenop de bril zelf zit. De batterij van de bril gaat 1,5 uur mee als je continu aan het opnemen bent, of kan 80 uur op standby staan. Daarnaast is de bril stof- en waterbestendig, zodat je hem met een gerust hart kan meenemen naar het strand of naar een festival om daar je avonturen vast te leggen. Ook heeft hij een geheugen van 4GB.

Wat het verschil is met de Spectacles van Snapchat is dat de video’s die je met de bril maakt rechthoekig zijn, in plaats van rond. Dat is wel een verbetering ten opzichte van de bril van Snapchat. Daarnaast kun je met de bril veertig minuten achter elkaar filmen. Dat is ook handiger dan de korte dertig minuten durende video’s die je met de bril van Snapchat kon maken. Die waren uiteraard perfect voor op de app, maar ACE Eyewear is niet voor Snapchat bedoeld.

ACE Eyewear

Met deze bril kun je namelijk video’s livestreamen op Facebook, Instagram en YouTube. Daarnaast kun je de foto’s of video’s die je er mee maakt direct delen op deze social-kanalen. En o ja, hij beschermt je ogen ook tegen de zon.

De bril is te pre-orderen voor ongeveer 83 euro. Of deze bril een succes gaat worden? We betwijfelen het. De Spectacles waren al een goed voorbeeld van de geringe vraag die er is naar een Spy Kids-achtige bril. Daarnaast is het design nou niet écht heel hip en zelfs een beetje lomp.