Kledingmerk vindt dat modellen mooier zijn zonder Photoshop en ziet stijging in sales

De meeste foto’s van modellen in tijdschriften en reclames zijn bewerkt met Photoshop. In dit programma kunnen ze de modellen bewerken tot ze een perfect figuur hebben. Maar in de meeste gevallen is het resultaat helemaal niet zo perfect. Het model is dan veel te dun gemaakt of heeft in het echt andere imperfecties die zijn weggewerkt. Hierdoor wordt ons beeld verdraaid van hoe een perfecte vrouw eruit hoort te zien. Wij zijn gewend geraakt aan dunne poppetjes, maar echt mooie vrouwen laten ook met trots hun imperfecties zien. Het kledingmerk American Eagle is het met deze uitspraak eens en is daarom begin dit jaar gestopt met het fotoshoppen van modellen. Het resultaat is een stijging in de verkoop van negen procent.

 
“Wij hebben schoonheidsvlekken en tattoos niet bewerkt, wat je bij deze campagne ziet is wat je krijgt.” Dit liet Jenna Altman, de vertegenwoordiger van American Eagle, weten in een interview met ‘Good Morning America’. Deze campagne haakt in op een eerdere campagne van het lingeriemerk Victoria Secret. Deze campagne was niet zo goed ontvangen omdat de slogan “The Perfect Body” niet op het fotoshoppen sloeg, maar op hun nieuwe lingerielijn. Dit zou ontzettend misleidend zijn voor jonge vrouwen die als voorbeeld voor hun eigen lichaam naar het merk kijken. American Eagle heeft de discussie wel bewust opgezocht en wil in de toekomst nieuwe standaarden zetten voor jonge vrouwen. Binnenkort is het perfecte lichaam dus weer een ‘normaal lichaam’.

Reageer op artikel:
Kledingmerk vindt dat modellen mooier zijn zonder Photoshop en ziet stijging in sales
Sluiten