Tech 7 jan 2019 Noah Korevaar

Smakeloos of briljant? Apple trollt CES 2019 met advertentie

CES 2019 gaat van start, ‘s werelds grootste elektronicabeurs. Op deze pagina houden we je op de hoogte van alle onthullingen. Apple heeft op een groot gebouw in Las Vegas, waar de techbeurs elk jaar plaatsvindt, een opvallende advertentie geplaatst.

Apple trollt CES

Daarop valt de tekst ‘What happens on your iPhone, stays on your iPhone’ te lezen. Dat verwijst natuurlijk naar de zinssnede die we allemaal kennen: ‘What happens in Vegas, stays in Vegas.’ De gigantische advertentie is pal tegenover de beurshal geplaatst waar de beurs vandaag van start gaat.

Apple CES 2019 Privacy Apple CES 2019 Privacy
Apple is normaliter nooit zelf aanwezig op de techbeurs, in tegenstelling tot vrijwel elke grote concurrent. De laatste paar jaren nemen merken als Google en Amazon met hun slimme assistenten de beursvloer over. Niet alleen met eigen stands, maar ook indirect in de vorm van gadgets van derde partijen die Google Assistant en Alexa ondersteunen.

De advertentie van Apple is een duidelijke knauw richting die twee partijen. De link naar apple.com/privacy spreekt boekdelen. Geen enkele bezoeker van de CES kan om de advertentie heen. Apple benadrukt zo nog maar eens dat je bij de techgigant veiliger bent als het om privacy gaat. De indirect implicatie jegens concurrenten als Google en Amazon is duidelijk.

Apple CES 2019 Privacy

De een bestempelt het als een geslaagde en nette actie, de ander vindt het een smakeloze zet. Het is in ieder geval een kant van Apple die we zelden zien, maar die wel steeds vaker opduikt de laatste tijd. Normaliter staat de techgigant boven dit soort spelletjes, en gaat het uit van zijn eigen kracht. Je zou kunnen beargumenteren dat het Amerikaanse bedrijf dat hier ook doet, maar de timing en implicaties wijzen op het tegendeel.

The Verge

Het beste wat Tech en Culture te bieden heeft

De laatste ontwikkelingen in je mailbox? WANT houdt je op de hoogte!

Reageer op artikel:
Smakeloos of briljant? Apple trollt CES 2019 met advertentie
Sluiten