Noah Korevaar
Noah Korevaar Tech 16 jan 2019
Leestijd: 3 minuten

Het geheime wapen van Android: waarom Apple het zo moeilijk heeft in China

Waarom Apple het moeilijk heeft in China

2019 begon allesbehalve rooskleurig voor Apple. Nadat het bedrijf vorig jaar als eerste een marktwaarde van 1 biljoen dollar aantikte, zakten de aandelen van de techgigant nog onder Google, Microsoft en Amazon. Dat heeft alles te maken met de open brief van Tim Cook over de tegenvallende verkoop van de nieuwe iPhones. Het grootste probleem? China.

De Apple CEO beschreef de tegenvallende verkopen van de nieuwe iPhones in China, een gigantische groeimarkt. Juist nu de markt in de Verenigde Staten en Europa steeds meer verzadigd raakt, moet Apple het van markten als China en India hebben voor de echte groei. Twee markten waar de techgigant het echter zeer moeilijk heeft.

Oké, we weten dat de iPhones het slecht doen in China, dat heeft Apple zelf bevestigd. Maar hoe komt dat? We pakken drie belangrijke factoren erbij, klik hieronder op volgende om ze te lezen.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Het geheime wapen van Android: waarom Apple het zo moeilijk heeft in China
Sluiten