Nog een klap: Reviews Apple TV+ serie met Breaking Bad ster niet mals

Films & Series Alrik de Jong 11 dec 2019
Leestijd: 2 minuten

Het zit Apple niet mee bij de lancering van Apple TV+. Het bedrijf wilde knallend van start gaan met een aantal peperdure eigen series, maar het merendeel komt er niet goed vanaf in recensies. Vooral The Morning Show kreeg het zwaar te verduren.

Truth be Told

Op Rotten Tomatoes moet de ambitieuze serie het met een magere score van 63 procent doen. De reactie van de producenten van de show? Zij concludeerden dat de slechte recensies “afkomstig zijn van Apple-haters.” Tja.

Nu is Apple klaar voor een tweede poging, in de vorm van de langverwachte miniserie Truth be Told. De op het gelijknamige zeer populaire boek gebaseerde serie gaat over een podcaster genaamd Poppy Parnell.

Haar misdaadpodcast is een groot succes, waardoor ze gevraagd wordt om een merkwaardige zaak te onderzoeken. De zaak van een veroordeelde moordenaar genaamd Warren Cave. Parnell beschuldigde hem ervan in haar podcast dat hij de vader van een identieke tweeling heeft vermoord. Al snel komt ze er echter achter dat er meer aan de hand is wanneer Cave claimt dat hij geframed is…

Apple TV+ serie opnieuw neergesabeld

Verder gaan we in ieder geval niks spoilen, maar met de cast zit het in ieder geval goed: onder andere Octavia Spencer, Aaron Paul en Lizzy Caplan spelen belangrijke rollen. Voor je direct Truth be Told aanslingert op Apple TV+ hebben we echter slecht nieuws voor je: de uit 3 afleveringen bestaande miniserie wordt volledig neergesabeld door recensenten. Ja, het is weer raak.

Robyn Bahr van The Hollywood Reporter: “Ik zou een alternatieve versie hiervan willen zien, als een bijtend familiedrama, maar deze kijk in de rechtbank die publieke opinie heet is tandloos.” Ook Tambay Obenson van IndieWire is niet echt over Truth be Told te spreken: “Het weet nooit helemaal aan de verwachtingen te voldoen die het zichzelf stelt.”

Joshua Rivera is ook teleurgesteld in de nieuwe Apple TV+ miniserie: “Er zit erg weinig spanning in, en dat verslavende ‘ik kan niet wachten om erachter te komen wat er gaat gebeuren’ gevoel dat je normaliter krijgt van true crime verhalen in het format van Serial ontbreekt hier volledig. ”

Truth Be Told pakt alles aan om maar genoeg materiaal te hebben om een heel seizoen te vullen,” aldus Alci Rengifo. De consensus lijkt dus te zijn dat de benodigde elementen voor een sterke serie zeker aanwezig zijn, maar dat de potentie niet benut wordt. IGN vat het goed samen: “Truth Be Told heeft een hoop in zijn voordeel, van een sterke cast tot een premisse die de huidige true crime podcast-rage benut. Helaas laat de uitvoering veel te wensen over. ”

Gelukkig heeft Apple in ieder geval één serie die absoluut de moeite waard is.