Apple Watch hoeft niet terug naar Apple wanneer je Solo Loop niet past

Naast de Apple Watch Series 6 en de Watch SE, kregen we tijdens het Time Flies evenement ook nieuwe bandjes te zien. Het gaat onder andere om de Solo Loop: een handig bandje dat je direct om je arm schuift. Het enige probleem: het is mogelijk dat jij de verkeerde maat bestelt.

Eerder deze week bleek dat wanneer je de verkeerde Solo Loop bestelt, je vervolgens het gehele Apple Watch-pakket terug moet sturen naar Apple. Niet heel efficiënt en dat lijkt Apple zelf ook in te zien.

Apple Watch hoeft niet meer terug naar Apple

Apple heeft zijn beleid aangepast op het gebied van de nieuwe Solo Loop. Wie zijn Apple Watch Series 6 of SE wilt voorzien van het bandje moet uiteraard wel de juiste maat kiezen. Dat is mogelijk door op de website van Apple een voorbeeld te downloaden en uit te printen. Vervolgens leg je dat voorbeeld op je arm en kun je zien welke maat je nodig hebt.

Omdat sommige mensen alsnog de verkeerde maat bestelde heeft Apple inmiddels het hulpmiddel aangepast. Het voorbeeld, en de sizing guide die erbij zit, is een stuk duidelijker geworden. Mocht je alsnog de verkeerde maat bestellen, dan is het gewoon mogelijk om je bandje om te ruilen.

Apple Watch Solo Loop
Kies de juiste maat (Afbeelding: Apple)

Dat kan in een Apple Store, maar ook zeker online. In tegenstelling tot eerdere berichtgeving is het niet meer nodig om je gehele Apple Watch om te ruilen. Wanneer je naar de Apple Store komt is het mogelijk om direct het nieuwe bandje te krijgen. Mocht het bandje niet op voorraad zijn, dan wordt deze naar je opgestuurd. De bandjes zijn op dit moment erg populair en vliegen als warme broodjes over de toonbank. Het kan dus zeker zo zijn dat jij niet direct aan de slag kan met je Solo Loop.

Alle bovenstaande voorwaarden gelden ook voor Nederland.

Reageer op artikel:
Apple Watch hoeft niet terug naar Apple wanneer je Solo Loop niet past
Sluiten