Martijn Pijnenburg
Martijn Pijnenburg Tech 13 dec 2018

Aquaman Review – maakt DC Comics haar comeback?

Met alle recente successen van Marvel voelt het alsof zij de strijd met DC Comics intussen wel gewonnen hebben. Toch is DC nog niet uitgevochten, want er komen nog een aantal veelbelovende films aan. Daarnaast is sinds vandaag Auqaman in de bioscoop te zien, de solofilm rondom het gelijknamige Justice League personage. Wij hebben de film onlangs mogen aanschouwen in Dolby Cinema en vertellen je of deze de moeite waard is!

Aquaman Review

Wat gebeurt er als een vuurtorenwachter en Atlanna, koningin van de waterwereld, samen kinderen krijgen? Dan krijg je Aquaman, een superheld die half mens en half-Atlantiër is. Hij bezit over een aantal indrukwekkende fysieke krachten die hij graag inzet tegen allerlei slechteriken.

Als de onderwater wereld besluit om een oorlog te starten tegen de mensheid, wordt aan Aquaman gevraagd om dit tegen te houden. Als hij zich met tegenzin in het conflict probeert te mengen krijgt hij het echter aan de stok met zijn half-broer Orm, welke momenteel koning is. Het is aan Aquaman om te bewijzen dat hij op de troon thuishoort.

Mooi maar oppervlakkig

Net als Justice League lijkt de film nogal haast lijkt te hebben. Alle personages worden in een hoog tempo geïntroduceerd en er is vrijwel geen ruimte voor diepgang. Daarbij volgt de film een beetje de bekende formule, maar gelukkig zorgen de actiescènes ervoor dat alles wel lekker wegkijkt.

Aquaman review

Al snel komt ook de zogeheten ”love interest” om de hoek kijken, in de vorm van Mera. In eerste instantie voelt het allemaal vrij geforceerd aan, maar al snel blijkt dat Aquaman en het door Amber Heard gespeelde personage een best leuk duo zijn. De twee gaan samen op avontuur, wat resulteert in zowel prachtige omgevingen als enkele spectaculaire gevechten.

Het is die combinatie van beeldschone omgevingen en grootste gevechten welke ervoor zorgt dat Aquaman het tegenvallende Justice League doet vergeten. Het verhaal en de personages zijn daarentegen vrijwel nergens origineel of hoogstaand maar kunnen er verder prima mee door. Daarnaast zal het de gemiddelde bioscoopbezoeker hoogstwaarschijnlijk toch niet opvallen.

Aquaman is een episch spektakel dat met name visueel goed uit de verf komt, al helemaal als je het in bijvoorbeeld Dolby Cinema bekijkt. Qua verhaal hebben we het echter allemaal wel eens eerder gezien, maar gelukkig heeft de film voldoende zelfspot. Wij vinden het een aanrader! Vond jij deze Aquaman review interessant? Lees hier ook wat we van Netflix original Outlaw King vonden.