Auw! Schotse vrouw krijgt rekening van bijna 2000 euro dankzij… emoji’s

Een Schotse vrouw kreeg onlangs de schrik van haar leven toen ze telefoonrekeningen ontving van samen ruim zestienhonderd euro. Paula Cochrane had geen idee wat er aan de hand was en besloot verhaal te halen bij haar provider.

Al snel bleek er iets goed mis: de vrouw dacht dat ze aan het SMS’en was, daarvoor had ze speciaal een abonnement afgesloten met ongelimiteerde berichten. Maar… ieder berichtje waarin ze een emoji gebruikte werd door haar telefoon verzonden als een MMS! Omdat het abonnement dat niet omvat, kostte iedere smiley de vrouw een Britse pond (1,34 euro)!

De telecommaatschappij, EE, houdt vol dat het door de telefooninstellingen komt, en dat Paula Cochrane contact moet opnemen met de fabrikant. EE wil Cochrane tegemoetkomen door honderd pond (134 euro) van de rekening te schrappen, maar dan blijft er alsnog een bedrag van bijna vijftienhonderd euro openstaan.

We begrijpen dat een telefoonmaatschappij geen liefdadigheidsinstelling is, maar ze hadden na de eerste hoge rekening, die Cochrane in november kreeg, toch wel even een voorzichtig belletje mogen plegen. ‘Mevrouw, gebruikt u uw telefoon wel goed?’, of zoiets dergelijks. Meteen een waarschuwing op de vroege maandagmorgen. Let goed op wat voor abonnement je afsluit en check af en toe je rekening, kids!

Reageer op artikel:
Auw! Schotse vrouw krijgt rekening van bijna 2000 euro dankzij… emoji’s
Sluiten