Martijn Pijnenburg
Martijn Pijnenburg Tech 25 apr 2018

Avengers: Infinity War spoiler-vrije review

Het is eindelijk zover! Avengers: Infinity War is te zien in de Nederlandse bioscopen. In deze langverwachte Marvel film komen zo’n beetje alle personages samen om het op te nemen tegen Thanos, een slechterik die achter de Infinity Stones aanzit. Hieronder volgt onze spoiler-vrije review!

Avengers: Infinity War review

Voordat je aan de film of deze recensie begint is het misschien verstandig om eerst een beetje op de hoogte te zijn van wat er in de voorgaande films is gebeurt. Het zou zomaar kunnen dat je er namelijk wat gemist hebt of het alweer vergeten bent. Gelukkig heeft Youtube-kanaal Screencrush een de perfecte oplossing hiervoor. Ze hebben een Recap video online gezet waarin een handige samenvatting wordt gegeven van wat er allemaal gebeurt is. Interesse? Lees hier meer.

Avengers- Infinity War Marvel Cinematic Universe

Het verhaal achter Infinity War is ondanks de lange opbouw vrij simpel om uit te leggen. De slechterik Thanos is op zoek naar een aantal magische stenen waarmee hij over het universum kan heersen. Het is daarom dat verschillende superhelden noodgedwongen zijn om samen te werken, willen ze hem kunnen tegenhouden.

Geen Justice League

Avengers: Infinity War begint met een sterke intro die direct de toon voor de rest van de film zet: de dreiging is dit keer serieus. Al snel ontmoeten de verschillende Marvelhelden elkaar en dat resulteert in een stel hilarische scenes. Naast enkele interessante conflicten en botsende karakters hebben de personages vooral veel chemie samen. Hiermee doet de film het goed waar Justice League tekort schoot.

Avengers Infinity War

Daarnaast zijn ook de actiescènes weer geweldig. De gemiddelde filmfan is inmiddels wel wat gewend maar Infinity War heeft ook op dit vlak genoeg te bieden. De gevechten zijn naast indrukwekkend ook zeer afwisselend, aangezien het gaat van veldslagen tot flitsende duels in de ruimte. Het mooiste is echter om te zien hoe de vele personages met elkaar samenwerken.

Deze review is geschreven door CineMartijn.

Alhoewel de hype misschien wat overdreven leek maakt Avengers: Infinity War de verwachtingen meer dan waar. Zelfs al mocht het voor jou een beetje tegenvallen dan valt er desondanks nog genoeg te genieten. We raden je aan om de film zo snel mogelijk te gaan zien!