Gaming 12 nov 2018 Jelle van Es

Battlefield V Review: Multiplayer blijft uitstekend

Vanaf 20 november te scoren

Battlefield V is een game die in eerste instantie op 19 oktober uit zou komen. Precies tussen Call of Duty Black Ops 4 en Red Dead Redemption 2 in. Uiteindelijk besloot uitgever Electronic Arts dat een maandje later de game uitbrengen geen slecht idee was. En zodoende kunnen we nu aan de slag met Battlefield V.

Waar Battlefield 1 je meenam in de strijd rondom de Eerste Wereldoorlog, draait het in Battlefield V om de Tweede Wereldoorlog en alle strijd die daarbij komt kijken. Het is een game die ons enorm heeft weten te vermaken en dit zijn daarbij de vijf punten die ons zijn opgevallen.

War Stories weten te boeien

Net als bij Call of Duty Black Ops 4 is de kans groot dat je de game speelt om de multiplayer-ervaring. Toch vind ik het fijn dat de game wel is voorzien van een aantal verschillende War Stories. Dit zijn korte singleplayer-ervaring die verschillende kanten van de oorlog laat zien. Het is nergens echt vernieuwend of maakt gebruik van sterke storytelling, maar onderhoudend is het zeker. Perfect om een paar uur mee door te brengen wanneer je aan het wachten bent op je vrienden om samen met hen de online wereld te betreden.

Battlefield V

Multiplayer is erg goed

En die multiplayer-ervaring is echt heel erg goed. Nog altijd is Battlefield V een game die je de mogelijkheid geeft om hem op verschillende manieren te spelen. Je kunt als soldaat losgaan, maar ook plaats nemen in één van de verschillende beschikbare voertuigen. Daarmee moet je dan proberen om de tegenstander te verslaan, waarbij je vaak verschillende punten moet veroveren om zo de spawn tickets bij de tegenstander sneller te laten aflopen. Net als bij Battlefield 1 heb je vier classes waarmee je aan de slag kunt gaan, waarbij je deze keer als Medic naast het helpen van anderen ook daadwerkelijk een tegenstander met het eerste wapen kunt uitschakelen.

Battlefield V

Samenwerken is de sleutel tot succes en gelukkig geven de eerste potjes mij het gevoel dat de game het makkelijker maakt om elkaar te helpen. Zo is het gooien van een healthkit naar een medespeler een stuk makkelijker gemaakt en heb je als Medic nu ook echt meer tijd om een gevallen soldaat te reviven, in plaats van dat hij of zij gelijk voor een respawn kiest. Zodoende ben je als Medic meer geneigd om echt voor de revives te gaan. De andere classes lijken ook meer vanuit hun eigen rol goed te gaan spelen en wanneer je in een squad zit waarbij iedereen een unieke specialiteit heeft, heb ik gemerkt dat er echt goed wordt samengespeeld. Op die manier zijn potjes tot en met het einde enorm boeiend.

Klik op volgende om naar stap #1 te gaan