Jelle van Es | LinkedIn Gaming 12 november 2018

Battlefield V Review: Multiplayer blijft uitstekend

#1 Maps en meer

Toffe maps

Het helpt daarbij dat de maps waarop gespeeld wordt stuk voor stuk interessant zijn en het leuk is om ze te ontdekken. Het maakte me uiteindelijk niet veel uit op welke map ik het volgende potje zou gaan spelen, want ik wist eigenlijk wel dat het goed zit. Op deze manier is Battlefield V echt een gamen die je om een uurtje of elf in de ochtend begint te spelen en dan opeens op je horloge kijkt en het dan alweer acht uur ‘s avonds is.

Battlefield V

Grand Operations zorgen voor variatie

In Battlefield 1 werd de modus Operations geïntroduceerd. Het was een modus waarin het slagveld op en neer ging en was verdeeld tussen verschillende maps. Als de ene partij won, ging de strijd over naar een andere map, maar als de tegenstander daar won, ging het weer terug. Het idee daarbij was dat je elke keer in een soort Rush-modus punten moest veroveren. Grand Operations in Battlefield V is net wat anders. Het slagveld gaat nu niet op en neer. Er zijn drie maps die je aandoet en als je op de vorige map wint, dan krijg je in de nieuwe map een bonus in de vorm van extra respawns.

Battlefield V

Daarnaast is het zo dat de modi in Grand Operations veranderen. De ene keer moet je een soort van Rush-variant spelen, maar de keer daarop is het eigenlijk juist een Conquest-modus. Op die manier krijg je heel wat variatie voorgeschoteld, terwijl je tegelijkertijd het gevoel hebt onderdeel te zijn van een groter geheel.

Wel wat meer van hetzelfde

Met Battlefield 1 deed de serie echt wat anders. Na jarenlang een moderne game te zijn geweest, ging hij naar de Eerste Wereldoorlog, wat er voor zorgde dat je minder makkelijk op een afstand van 600 meter kon snipen. Battlefield V kent hier en daar wel wat verbeteringen, maar tegelijkertijd voelt het ook wel erg herkenbaar en is er nu nog niet iets dat echt baanbrekend is. Wel is het zo dat je maart nog een Battle Royale-modus krijgt en de game zelf gewoon goed in elkaar zit. Maar als je tot aan de release Battefield 1 hebt gespeeld, dan zul je iets krijgen wat je wellicht al kent.

Battlefield V

Dat gezegd hebbende is Battlefield V echt een hele sterke titel. Ik heb er enorm veel lol mee gehad en had nu het gevoel dat ik nog meer onderdeel uitmaakte van een team wanneer ik met willekeurige spelers de strijd aan ging. De game is nu beschikbaar voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze handige overzichtspagina.

Inhoud