Als klein bedrijf heb je sowieso deze drie social media tools nodig

Als je een bedrijf hebt, is social media één van de beste manieren om je producten of diensten onder de aandacht te brengen. Zo’n beetje iedereen zit wel op minstens één social media platform en je kunt dan ook behoorlijk wat mensen bereiken. Als groot bedrijf heb je natuurlijk een speciaal social media team om je accounts te beheren, maar als klein bedrijf past dat misschien nog niet helemaal binnen het budget. Gelukkig kun je het ook zonder een heel team voor elkaar krijgen en deze drie tools helpen je daar het beste bij.

Hootsuite

Als eerste hebben we op de lijst Hootsuite. Deze tool geeft je behoorlijk wat opties om van alles te managen met betrekking tot je social media accounts.  Zo kun je onder andere posts inplannen, boosten en analyseren op bijvoorbeeld Facebook, Instagram, YouTube en Twitter. De kracht van Hootsuite zit hem in zijn Stream feature. Hiermee kun je allerlei comments bekijken van je volgers en krijg je populaire hashtags voorgeschoteld binnen je vakgebied. Zo weet je beter waar je op in moet spelen en wat misschien beter zou kunnen. Verder krijg je een gratis browser extensie om posts van verschillende media platformen de delen en kun je zelfs aan de slag met gratis stock foto’s. Helaas is Hootsuite niet gratis en kost het je minimaal 25 euro per maand. Met het goedkoopste abonnement kun je tien verschillende social media accounts beheren en mag er één gebruiker inloggen. Als je twijfelt, mag je eerste ook aan de slag met een proefabonnement van 30 dagen.

Hootsuite social media management tool

Buffer

Ook Buffer is een social media management tool, die je helpt om zoveel mogelijk potentiële nieuwe klanten te bereiken en te behouden. Ook hier krijg je behoorlijk wat features tot je beschikking en deze zijn ingedeeld in drie verschillende categorieën: Publish, Reply en Analyze. Met de eerste kun je, zoals je wel zou verwachten, posts inplannen. De Reply tools helpen je om op een overzichtelijke manier comments bij te houden, zodat je wat gestructureerder kunt antwoorden. Analyze geeft je weer allerlei data over onder andere hoe je posts het doen en hoe je sales ervoor staan. Zo kun je makkelijk zien welke social media campagnes het goed doen en waar je misschien dingen moet aanpassen. Als je met Buffer aan de slag wilt, moet je je abonneren op de losse categorieën. De prijzen verschillen per categorie en onder Publish vind je bijvoorbeeld drie abonnementen. Daarvan is de goedkoopste 15 euro per maand. Hiermee kun je 8 social media accounts beheren en 100 posts tegelijkertijd inplannen.

Buffer social media tool

Crowdfire

Als laatste hebben we nog Crowdfire voor je. Ook hiermee kun je uiteraard weer posts inplannen en bijhouden hoe je posts het doen. Crowdfire heeft wat minder uitgebreide features dan de twee bovengenoemde social media tools, maar het is allemaal wel een stuk duidelijker. Ook is er een gratis abonnement, waarmee je één account kunt linken per social media netwerk en per account 10 posts tegelijkertijd kunt inplannen. Ook kun je analytics data bekijken over je posts en krijg je hashtag aanbevelingen. Maar omdat het een beperkt account is, kun je maar van één dag je data bekijken. Als je voor een betaald account gaat, krijg je uiteraard meer features tot je beschikking en kun je tot maximaal 90 dagen aan data bekijken.

Crowdfire social media tool

Waar je als bedrijf eigenlijk hoopt dat gebruikers lang op social media platformen blijven hangen, wil je als gebruiker zelf natuurlijk niet verslaafd zijn aan al die posts. Mocht je merken dat je echt teveel tijd doorbrengt op Twitter en Facebook, helpt deze app je binnen no-time af van je social media- en smartphone verslaving.

Reageer op artikel:
Als klein bedrijf heb je sowieso deze drie social media tools nodig
Sluiten