Verbannen van reclame voor Bitcoin is juist goed voor Bitcoin

Google, Facebook, Twitter en andere grote platformen waarop geadverteerd kan worden, zijn massaal bezig met het verbannen van reclames met betrekking tot cryptocurrencies. Je zou denken dat dit slecht is voor de cryptocurrencies, maar volgens sommigen in het wereldje is het juist iets positiefs voor de cryptobedrijven.

Scammers in de cryptowereld

De reden dat grote bedrijven reclames voor cryptocurrencies verbannen, is omdat er ook veel oplichters tussen zitten. De platformen worden gebruikt door nieuwe cryptocurrencies om hun Initial Coin Offering (ICO) te promoten, zodat mensen gaan investeren.

Helaas doen sommige mensen alsof ze serieus bezig zijn met het opzetten van een cryptocurrency om er vervolgens met het geld vandoor te gaan.

cryptocurrencies

Legit ICO’s de dupe

Wat dat betreft is het dus goed dat de reclames worden verboden, maar aan de andere kant worden hierdoor ook veel bedrijven gedupeerd, die wel eerbare bedoelingen hebben.

Google zelf is bijvoorbeeld bezig met blockchain technologie en ook organisaties zoals de Verenigde Naties en IBM investeren groots in de technologie.

Verbanning is boycut

Volgens Paolo Tasca, een Italiaanse econoom en executive director van de University College London’s Centre for Blockchain Technology, heeft het te maken met aard van wat er wordt geadverteerd.

Cryptocurrencies promoten namelijk een gedecentraliseerd systeem, terwijl de grote platformen waarop ae adverteren gecentraliseerde systemen zijn. Het verbannen zou volgens Tasca misschien een soort boycut kunnen zijn.

Ban is juist goed voor cryptocurrencies

Andere mensen in de cryptocurrency wereld lijken zich echter geen zorgen te maken om de verbanning en zien het juist als iets goeds. Arran Stewart, mede-eigenaar van het blockchain bedrijf job.com, vindt dat het positief is dat de rotte appels geen kans krijgen.

Als ze vrijelijk hun gang kunnen gaan, verliest de consument namelijk vertrouwen in cryptocurrencies en de blockchain. Stewart zelf zou gebruik maken van privé netwerken en mond op mond reclame.

Catheryne Nicholson, CEO van BlockCypher, is het daar grotendeels mee eens. Ze vindt dat de ban voor het moment iets goeds is, omdat er teveel oplichterij gaande is. Vooral met ICO’s zijn er veel oprichters en je moet je er behoorlijk in verdiepen en weten waar je naar op zoek bent om erachter te komen dat er iets mis is.

ICO cryptocurrencies

Dat er wat dubieuze mensen zijn die cryptocurrencies opzetten is geen nieuws. Zo heeft ook de broer van Pablo Escobar een eigen cryptocurrency opgezet, welke beter zou zijn dan alle anderen. Niet dat het meteen frauduleus is omdat het de broer van Escobar is, maar toch..

Wired

Het beste wat Tech en Culture te bieden heeft

De laatste ontwikkelingen in je mailbox? WANT houdt je op de hoogte!

Reageer op artikel:
Verbannen van reclame voor Bitcoin is juist goed voor Bitcoin
Sluiten