Jelle van Es
Jelle van Es | LinkedIn Tech 5 jun 2018

De markt voor de slimme schoen blijft groeien

Een paar jaar geleden draaide alles om de smart watch of de fitbit. Een revolutie, zoals bij de komst van de smartphone, is er nooit gekomen. Maar ik moet wel zeggen dat ik enorm blij ben met mijn Apple Watch, die mij er op attendeert dat ik van mijn luie reet af moet komen en wat moet gaan doen. De volgende revolutie lijkt zich op een andere plek te concentreren. De markt van de smart shoe, oftewel van de slimme schoen, staat op dit moment nog in zijn kinderschoenen (ha ha), maar heeft de potentie om tot aan 2022 rustig, maar op een positieve manier door te groeien.

De markt van de slimme schoen

Momenteel wordt er hier en daar al geƫxperimenteerd met slimme schoenen. Zo bracht Nike een paar jaar geleden al sneakers uit die gebaseerd waren op de Back to the Future-films en er voor zorgde dat je niet meer je veters hoefde te strikken. Maar dat is natuurlijk maar een gimmick. Wat dat betreft zijn de Amazfit schoenen al een stap in de juiste richting. Deze schoenen zijn voorzien van een speciale chip, die verbinding maakt met je telefoon en op die manier meet je nog beter dan bij een smart watch hoeveel stappen je zet.

slimme schoen

En volgens Technavio, die onderzoek heeft gedaan naar de markt van de slimme schoen. is dit nog maar het begin. Het is alleen niet helemaal duidelijk waar het precies heen gaat. Om het onderzoek in te lezen moet je namelijk even 1.000 dollar ophoesten, wat nogal een bedrag is.

We kunnen wel verwachten dat er in de toekomst meer schonen gaan komen die kunnen meten hoeveel je je beweegt en hoeveel verbrande calorieƫn dat oplevert. En dat zorgt er hopelijk voor dat de gebruiker gemotiveerd wordt om dat extra rondje te wandelen om de dagelijks doelen te halen.

Reageer op artikel:
De markt voor de slimme schoen blijft groeien
Sluiten