De Razer Phone 2 Review: alleen voor de gamers?

Jelle van Es 6 dec 2018 Tech

Razer is een bedrijf dat al lange tijd hoogwaardige gaminggear maakt. Je kent ze waarschijnlijk van de verschillende toetsenborden en muizen, die met verschillende kleurtjes oplichten. Maar ze willen steeds meer doen. Zo hebben ze een dikke gaminglaptop in de vorm van de Blade, hebben ze een hele vette controller en ook op smartphone-gebied willen ze meespelen. De Razer Phone 2 is daarbij het nieuwste model.

Razer Phone 2 Review

De Razer Phone 2 is een Android-telefoon die zich voornamelijk richt op gamers. Daarom ben ik, de persoon die dagelijks hier schrijft over games, met de telefoon aan de slag gegaan. Voor de bespreking van deze telefoon is het dus even goed om te weten dat ik het voornamelijk bekijk vanuit mijn gamingogen en niet zozeer vergelijkingen trek met andere smartphones en wat de skin van de telefoon is ten op zichte van andere modellen.

Razer Phone 2

Goed, dat gezegd hebbende is de Razer Phone 2 een telefoon uit het bovenste segment. Het is een telefoon die los voor zo’n 850 euro te koop is en dat is een flinke investering. Daar krijg je dan een telefoon voor terug met 64 GB opslag (welke je met een SD-kaart kunt uitbreiden), een 5,7 inch IGZO display met een 120 Hz scherm, 8 GB RAM, een Qualcomm Snapdragon 845 processor en een 4K camera. Kortom, een telefoon die zich met de nieuwste modellen kan meten. Dit zijn de punten die mij zijn opgevallen.

Een zeer krachtige smartphone

De Razer Phone 2 is een zeer krachtige smartphone. Dat is van het begin af aan duidelijk. Alles start razendsnel op en het loopt allemaal lekker soepel als je door je apps heen scrollt. Het is een heerlijk gevoel van luxe dat je in je handen hebt. En ja, als je er hoogwaardige games zoals Player Unknown Battlegrounds opspeelt, dan gaat het allemaal zoals je het wilt. Geen gedoe met framerate drops en andere dingen. Het oogt en loopt goed. Als je dus graag onderweg gamet, maar geen zin hebt om een Nintendo Switch mee te nemen, dan is dit een uitstekende smartphone om met games los te gaan.

Razer Phone 2

Zeer goed geluid

Daarbij raad ik wel aan gebruik te maken van een headset, want mensen die in een trein gamen met het geluid aan, die moeten er wat mij betreft uitgegooid worden. Als je echter thuis bent en bijvoorbeeld tijdens het avondeten op je smartphone Netflix wilt kijken, dan zul je merken dat het geluid dat de Razer Phone 2 produceert van een zeer hoog niveau is. Niet alleen kun je de volume hoog zetten, ook blijft de kwaliteit dankzij de speakers goed.

Blijft koel terwijl je hem gebruikt

Eén van de nadelen van gamen op de smartphone is wat mij betreft dat de telefoon snel warm wordt wanneer je hem gebruikt. De Razer Phone 2 blijft gelukkig relatief koel, waardoor je hem een lange tijd kunt vasthouden. Hij maakt namelijk gebruik maakt van een Vapor Chamber Cooling-techniek. Dit zorgt er voor dat de warmte over de telefoon wordt verspreide en wordt weggevoerd. Op die manier blijft hij dus koel, ook als je ruim een uur lang met de telefoon losgaat.

Razer Phone 2

De camera is niet belachelijk goed

Waar de Razer Phone 2 qua performance erg goed is, is het niet zo dat de smartphone op andere plekken ook bijzonder is. Zo is de camera van de telefoon niet meer dan gewoon goed. Hij maakt nette foto’s wanneer het licht is, maar bij wat schemering komt er al snel wat ruis in. Natuurlijk, als je besluit voor deze telefoon gaat, dan doe je dat met een reden. Maar voor een investering die je er voor moet doen, had de camera wat mij betreft wel net wat beter mogen zijn.

Razer Phone 2

Design is wat ouderwets

Wat mij echter het meest tegenstaat, is dat het design van de Razer Phone 2 echt ouderwets aanvoelt. Het is een telefoon dat echt een soort rechthoek is met scherpe randen. Dat oogt wat mij betreft niet mooi en houdt ook niet fantastisch vast. Voordeel is wel dat je de telefoon makkelijk rechtop kunt zetten en in landscape-modus op je bureau naar video’s kijken.

Razer Phone 2

De Razer Phone 2 is zodoende ideaal als je echt heel erg graag games op je smartphone speelt. En op dat gebied is de Razer Phone 2 erg goed. De camera is echter niet erg sterk voor de prijs die je betaalt en het design is wat vreemd. Al met al ben ik dus niet volledig weggeblazen, terwijl ik dat wel had gehoopt. Meer over de Razer Phone 2 vind je op de website van Razer. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.