Vijf redenen om Destiny 2 Forsaken te proberen

Jelle van Es 17 sep 2018 Gaming

Een jaar geleden maakten we kennis met Destiny 2. De game wist het origineel op veel punten voorbij te streven en was wat ons betreft een stuk interessanter dan het eerste deel. De campaign was boeiend en het knallen voelde lekker. Toch had de game wel iets meer content mogen krijgen voor wanneer je puur in je eentje wilt spelen.

Mocht dat de reden zijn geweest om de game links te laten liggen, dan heb je nu een tweede kans. Met Destiny 2 Forsaken is er een grote nieuwe uitbreiding voor de game gekomen. Wij zijn daarmee aan de slag gegaan. Dit zijn wat ons betreft de vijf reden om de game te beleven.

Gambit is erg leuk

Eén van de belangrijkste toevoegingen in Destiny 2 Forsaken is de Gambit. Het is een mix tussen Player versus Player en Player versus Enviroment-elementen. Daarin speel je in een team van vier en neem je het in een Horde-achtige modus op tegen waves aan vijanden. Elke keer als je een kill maakt, dan verdien je een zogenaamde Mote of Light. Deze moet je dan inleveren. Als je dat doet wanneer je vijf, tien of vijftien motes hebt, dan stuur je een vijand naar de tegenstander.

Dat team moet dan die vijand uitschakelen om zelf weer motes in te leveren. Uiteindelijk moet je er 75 verzamelen om een supervijand op te roepen en die moet je dan afmaken. Tegelijkertijd heeft het andere team soms dertig seconden de tijd om jouw terrein te betreden en kills te maken. Lukt dat hen, dan wordt die baas die jij wilt uitschakelen voorzien van extra health en is het moeilijker om hem te killen. Het is verfrissend en vermakelijk en zeer de moeite waard.

Destiny 2 Forsaken

Campaign is tof (maar wel voorspelbaar)

Eén van de dingen die we van te voren wisten over Destiny 2 Forsaken, is dat het personage Cayde-6 er aangaat. Dit werd in trailers al lang duidelijk gemaakt. De manier waarop dat gebeurd is indrukwekkend, maar het is jammer dat het verrassingseffect daardoor weg is. Maar buiten die vervelende spoiler, is het verhaal interessant genoeg om telkens door te gaan en te kijken wat de volgende missie te bieden heeft.

Destiny 2 Forsaken

Genoeg nieuwe dingen te ontdekken

Naast het hoofdverhaal is er genoeg andere dingen om te ontdekken. Zo zijn er twee nieuwe Strikes om aan mee te doen, zijn er voor elke class drie nieuwe supers voor de Subclasses en zijn er natuurlijk een hoop nieuw wapens te vinden en zijmissies om te doen. Op die manier kun je makkelijk tientallen uren met de game losgaan.

Destiny 2 Forsaken

Gameplay werkt gewoon goed

Je kunt veel zeggen over Destiny 2, maar vanaf het allereerste moment is het een game die heerlijk speelt. En dat is met de release van deze nieuwe grote uitbreiding eigenlijk nog altijd zo. De impact van je kogels voelen heerlijk aan, het is fantastisch om je super te gebruiken en het gevoel dat je in een Strike het einde haalt, geeft nog altijd heel veel voldoening.

Destiny 2 Forsaken

Destiny 2 Forsaken Legendary Edition als compleet pakket

Mocht je de complete game tot nu toe links hebben laten liggen, dan kun je nu de Destiny 2 Forsaken Legendary Edition halen. Naast het hoofdverhaal en Forsaken bevat deze game ook de twee eerdere uitbreidingen. Die zijn minder sterk dan de content die Forsaken biedt, maar je hebt als nieuwkomer nu wel gelijk een berg aan content die je in je eentje kunt beleven.

Destiny 2 Forsaken

Destiny 2 Forsaken is nu beschikbaar voor de PlayStation 4, Xbox One en pc. Wil jij de game gratis scoren? Dan hebben we goed nieuws. Van de uitgever hebben we drie codes voor een Destiny 2 Forsaken Legendary Edition ontvangen, waarmee je dus in één keer alles binnenhaalt. Als je daar kans op wilt maken, moet je het onderstaande scherm invullen. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan onze overzichtspagina.
[contact-form-7 id=”329180″ title=”Destiny forsaken prijsvraag”]