Destiny 2 review: vijf redenen waarom het een topgame is

Afgelopen week kwam Destiny 2 uit. Op papier één van de grote knallers van dit najaar, maar tegelijkertijd ook een game waar een vergrootglas overheen gelegd kan worden. Ondanks dat het eerste deel voor een grote groep gamers boeiend genoeg was, wist de game aan de verwachtingen die geschept werden niet te voldoen. Het probleem zat hem voornamelijk in een verhaal dat niet op gang kwam en het gebrek aan content op de lange termijn.

Destiny 2 weet met deze punten op een juiste manier af te rekenen. De game overtreft zijn voorganger en zet een game neer die echt zijn mannetje staat. Om dat wat kracht bij te zetten, hebben we deze vijf punten op een rij gezet, die je hopelijk overtuigen om zelf ook los te gaan met Destiny 2.

Destiny 2 screenshots 1

Destiny 2 kent een boeiend verhaal

Het grote verschil tussen Destiny 1 en Destiny 2 is dat de laatstgenoemde daadwerkelijk een verhaal heeft dat de moeite waard is. In de game maak je kennis met een nieuwe vijand genaamd The Red Legion, die naar de Aarde toekomt om daar de boel eens flink op te schudden. De eerste aanval is zo indrukwekkend, dat de Guardians hun Light verliezen, waarmee ze niet meer tot leven gewekt kunnen worden wanneer ze sterven. Jij bent de enige Guardian die zijn Light weer terug vindt en zodoende de uitverkorene om The Red Legion te verslaan en het universum van zijn ondergang te redden.

Destiny 2

Er is genoeg te doen

Een ander probleem van het eerste deel, was dat er aan het begin niet heel veel te doen was. Dat is later getackeld met dlc en uitbreidingen. In Destiny 2 lijkt er veel meer te doen te zijn. Het hoofdverhaal biedt boeiende missies en houd je een aantal uur bezig. Buiten dat zijn er overal in de wereld willekeurige events, waar je boeiende gevechten voorgeschoteld krijgt, krijg je te maken met losse missies die je kunt spelen en dan heb je ook nog de Strike-missies, die lekker pittig zijn. Bovenop dit alles heeft ontwikkelaar Bungie een duidelijker idee wat ze de aankomende weken en maanden gaan doen. De kans is dus zeer groot dat we straks niet met een contentdroogte te maken hebben,

Het scoren van loot

Het is eigenlijk een simpel trucje, maar het werkt enorm goed. Destiny 2 hangt je telkens een vette worst voor de neus in de vorm van nieuwe loot. Je bent telkens bezig jezelf te verbeteren met het scoren van betere wapens en armor om zo beter voor de dag te komen wanneer je de moeilijkere missies gaat doen. Telkens als er loot dropt wanneer je een sterke vijand verslaat, dan ben je enorm benieuwd wat je hebt gescoord en of je er sterker door wordt. Hierdoor wil je telkens doorgaan.

Shooting mechanics zijn uitstekend

Voor een shooting game is het belangrijk dat de basis goed is en daar slaagt Destiny 2 met vlag en wimpel in. Elke kogel die je afvuurt, voelt gewoon goed aan en het is dan ook heerlijk om vijanden af te knallen. De slimheid van de game zit er in dat je telkens de zwakke plekken van vijanden moet vinden om daar extra schade te veroorzaken en dat zorgt er weer dat je continu alert bent. Helemaal wanneer je in een bossfight terecht komt, zul je op het puntje van je stoel zitten om als winnaar uit de strijd te komen.

Ziet er ijzersterk uit

Tot slot is het ook een game die goed is voor het oog. Destiny 2 ziet er uitstekend uit. Er is in de omgeving veel meer variatie te vinden als in het eerste deel en met name de lichteffecten vallen op een positieve manier op. Ook willen we in dit kopje nog even de uitstekende soundtrack benoemen, die het geheel naar een nog hoger niveau tilt.

Destiny 2 is nu beschikbaar voor Xbox One en PlayStation 4 en komt eind volgende maand ook op de pc uit. Check ook deze bizarre mod voor Super Mario 64, of lees wat wij van South Park The Fractured But Whole vonden.