Deze augmented reality-bril blurt logo’s en is dus een real-life AdBlocker

Deze club Amerikaanse studenten deed mee aan een hackathon, waarin men twee dagen kreeg om een werkende app in elkaar te flansen. De jongens hebben nogal een hekel aan de reclame waarmee je in het dagelijks leven wordt geconfronteerd, dus maakten ze dit briljante ding: een real-life ‘AdBlocker’! Zodra je de headset draagt, worden alle merken die je tegenkomt nog sneller geblurd dan een tepel op de Amerikaanse televisie!

De headset bevat een database met veelvoorkomende, beroemde logo’s van bedrijven. Zodra er eentje herkend wordt, plaatst Brand Killer er een laag overheen zodat het merk verdwijnt. Je ziet in de video ook dat het logo getoond wordt als het perspectief verandert: dan wordt het eventjes niet meer herkend.

Aanvankelijk zou de Brand Killer alle soorten advertenties herkennen, maar dat kregen de makers niet voor elkaar, althans niet binnen 48 uur. Met een joekel van een headset op je hoofd lopen om geen reclame te zien is een beetje overdreven, maar het idee is op zich niet onaardig!

Reageer op artikel:
Deze augmented reality-bril blurt logo’s en is dus een real-life AdBlocker
Sluiten