Disney+ is dankzij deze nieuwe films en series een veel betere deal geworden!

Disney+ wist eind 2019 veel mensen te trekken in de Verenigde Staten, Canada en Nederland dankzij de komst van The Mandalorian. Echter bleef de nieuwe exclusieve content uit en leek de populariteit van de app weer in te dalen. Maar dankzij een paar nieuwe films en series is daar eind 2020 weer verandering in gekomen.

Dankzij de komst van het tweede seizoen van The Mandalorian en de nieuwe Pixar film Soul stijgt het platform weer in populariteit. Alleen lijkt het aanbod dit keer ook echt interessant te blijven.

Disney+ weer een stuk populairder

Aan het prijskaartje van €6,99 per maand zal het zeker niet liggen, maar aan het aanbod van Disney+ wel. Vorig jaar kregen nieuwe gebruikers niet alleen toegang tot de bestaande Disney-content, maar werd er met The Mandalorian ook een exclusieve serie van grote klasse toegevoegd. Alleen nadat de eerste acht afleveringen van de seizoen online gekomen waren bleef het akelig stil op het platform. Het tweede seizoen van The Mandalorian stond gepland voor eind 2020 en nieuwe series lieten op zich wachten. Iets wat nu, aan het einde van 2020, weer compleet veranderd is.

Als we op dit moment kijken naar de app van Disney+ dan zien we een flinke stijging in het aantal downloads. Iets dat voornamelijk te danken is aan de feestdagen (waar Disney-films al snel geliefd zijn) en de kerstvakantie. Maar de grootste reden is de komst van het tweede seizoen van The Mandalorian en de komst van de Pixar-film Soul. Die laatste film verscheen wel degelijk in de bioscoop, maar wist slechts $7.6 miljoen om te zetten. Dat is een fractie van wat de film om zou zetten wanneer de wereld niet midden in een pandemie zou zitten. Daarom greep Disney+ de kans om de film aan te bieden aan abonnees. Met succes! Samen met dat tweede seizoen van The Mandalorian zorgt de film ervoor dat er een hoge piek te zien is in het aantal downloads.

Zo’n piek hebben we aan het eind van vorig jaar (en het begin van dit jaar) natuurlijk ook gezien. Maar uiteindelijk verdween Disney+ weer een beetje op de achtergrond. De kans dat dit nog een keer gebeurt is, naar ons idee, klein.

Waarom de populariteit naar ons idee aanblijft

Er zijn verschillende redenen waarom we de populariteit van Disney+ niet zo snel zullen zien dalen. Ten eerste was het platform vorig jaar slechts in drie landen beschikbaar: de Verenigde Staten, Canada en Nederland. De eerste maanden van 2020 waren dus niet gericht op het uitbrengen van content, maar op de uitrol van het platform. Iets dat langer duurde dan je in eerste instantie zou denken. Zo kunnen mensen uit België pas sinds september dit jaar aan de slag met de dienst. Onze zuiderburen hoorde tot een van de laatste landen waar het platform voorlopig uitgerold wordt. Er is in 2021 dus een veel grotere doelgroep aan te spreken, wat de urgentie van nieuwe content verhoogt.

Dat de focus meer op de productie van nieuwe content ligt, dat is dan ook direct te zien. De planning staat in 2021 bomvol met exclusieve series uit het Star Wars- en Marvel-universum. Binnenkort worden we voorzien van de Wandavision, krijgen we de Loki-serie en staat Falcon and the Winter Soldier op de planning. Er komt, zoals het er nu naar uitziet, een nieuw seizoen van The Mandalorian en Disney kondigde onlangs maar liefst 11 nieuwe Star Wars films en series voor het platform aan.

Daarbij krijgen Verizon klanten in Amerika een jaar lang gratis toegang tot het platform. Aan Disney is het nu de taak om deze mensen over te halen met toffe content, zodat ze hun abonnement na dat jaar niet opzeggen. Iets waar Disney, of je het nu leuk vindt of niet, ontzettend goed in is. De kans dat we weer een gigantische daling in populariteit te zien krijgen is wat dat betreft klein. Al helemaal wanneer Disney+ in ons werelddeel gewoon €6,99 blijft kosten.

Reageer op artikel:
Disney+ is dankzij deze nieuwe films en series een veel betere deal geworden!
Sluiten