Jelle van Es | LinkedIn Gaming 12 sep 2018

Divinity Original Sin 2 Review: Top-RPG op de console

Een paar jaar geleden maakten we kennis met Divinity Original Sin. Een game die gemaakt werd door het Belgische Larian Studios. Het was een game die in 2013 een succesvolle Kickstarter-campagne kende en één van de eerste titels die uiteindelijk liet zien dat een Kickstarter-game uiteindelijk de moeite waard was. Oorspronkelijk verscheen de game exclusief op de pc, om later naar de console te komen. Divinity Original Sin 2 volgt eigenlijk datzelfde pad. Eerst kwam de game uit op de pc en nu is er een console versie.

In Divinity Original Sin 2 maak je aan het begin van de game je eigen personage aan en vertelt het verhaal dat jij Godwoken bent. Dat betekent dat je door de goden verkozen bent om zelf een god te worden en in die positie nog sterker te worden. Maar voordat het zover is, heb je eerst wat uitdagingen te overbruggen. Dit is hetgeen wat ons opviel tijdens het spelen.

Een sterk verhaal

De belangrijkste reden om Divinity Original Sin 2 te gaan spelen is omdat je gewoon een heel erg goed verhaal voorgeschoteld krijgt. Je maakt kennis met een wereld die geloofwaardig is en goed is neergezet, quests in het hoofdverhaal die je echt van het verhaal laat genieten, personages die je tegenkomt die boeiend zijn en tot slot heb je behoorlijk wat keuzevrijheden in wat je allemaal kunt doen, waardoor het echt als je eigen avontuur voelt.

Divinity Original Sin 2

Enorm veel te doen in Divinity Original Sin 2

De kans is echter groot dat je tijdens het beleven van het hoofdverhaal opeens op heel andere plekken terecht komt en je uren bezig houdt met de verschillende subquests die de game kent. Overal waar je komt is wel wat te doen en het voelt haast onmogelijk om alles in de game af te maken. Is het voor jou belangirjk dat je veel uur met een game door kunt brengen? Dan is Divinity Original Sin 2 echt super geschikt.

Divinity Original Sin 2

Perfect om samen te spelen

De game kun je helemaal in je uppie spelen, maar hij wordt eigenlijk nog beter wanneer je samen speelt. Daarbij kun je er voor kiezen om online met je vrienden aan de slag te gaan, maar het is eigenlijk fijner om dat samen op de bank te doen. In gevechten is het zeer relaxt om met zijn tween los te gaan, maar ook voor het oplossen van verschillende puzzels is het handig als je samenwerkt. Daarmee is het een ideale titel om samen met een huisgenoot te gaan spelen en echt samen het avontuur te beleven.

Divinity Original Sin 2

Ziet er zeer degelijk uit

Hoewel de pc-versie duidelijk de betere variant is, ziet de PlayStation 4-versie die we hebben gespeeld er lekker uit. Er is bijna geen geval van framerate problemen en de omgevingen waar je in terecht komt ogen gewoon erg sterk. Zeker wanneer je gaat knokken en alle speciale effecten komen er bij kijken is het een mooie game.

Divinity Original Sin 2

Micromanagement is wat lastig

Toch kent de game één klein minpunt. Het is nogal lastig om in alle submenu’s en beschikbare inventory de juiste voorwerpen te selecteren of de juiste soort krachten aan personages toe te wijzen. Op dat gebied is het allemaal behoorlijk priegelig en merk je dat dit van origine echt een pc-game is. Het zorgt er voor dat dit gewoon iets meer tijd kost dan dat het normaal op de pc zou kosten.

Divinity Original Sin 2

Lijkt het je wat om de game zelf te spelen? Dan hebben we goed nieuws. We geven namelijk een PlayStation 4- en een Xbox One-exemplaar en een speciale LP-soundtrack van de game weg. Om daar kans op te maken, vragen we je het onderstaande veld in te vullen. Divinity Original Sin 2 is nu beschikbaar op de pc, PlayStation 4 en Xbox One. Wil je meer lezen over gaming? Neem dan eens hier een kijkje.
[contact-form-7 id=”328482″ title=”Divinity prijsvraag”]