Gaming 3 okt 2018 Jelle van Es

Dragon Ball FighterZ Review: Ook op de Switch heel goed

Over het algemeen is het het najaar in de gamingwereld waarin de meeste grote games worden uitgebracht. Dit voorjaar begon echter ook heel erg goed en zorgde voor een aantal zeer toffe games. Eén van die titels waarmee het goed begon is Dragon Ball FighterZ. Een vechtgame in de wereld van Dragon Ball. Dat is iets dat we natuurlijk al vaker hebben gezien. Maar deze game koos er voor om het in een 2D-fighter te gooien en dat pakte echt enorm goed uit.

Nu is het inmiddels een paar maanden geleden dat die game op de PlayStation 4 en Xbox One uitkwam. Maar met de Nintendo Switch heb je nog een console die zeer de moeite waard is. Gelukkig is de game nu ook voor dat platform uitgekomen. En misschien is dat het het beste platform waarop de game had kunnen verschijnen. Zoals je van ons gewend bent hebben we altijd een paar redenen om de game in huis te halen. Dit zijn de vijf redenen om Dragon Ball FighterZ op de Nintendo Switch te spelen.

Het ziet er zo fantastisch uit

Een aantal van de punten die we in deze review noemen, gelden ook voor de andere platformen. Zo is de game op visueel gebied echt heel erg goed. De verschillende personages zijn perfect overgezet, waardoor je het gevoel krijgt dat je naar de hoogwaardige versie van de bekende anime kijkt. En dat wordt eigenlijk alleen maar beter zodra de actie begint. Alles flitst over het beeldscherm en de ene superaanval wordt afgewisseld met de volgende. Ook als je volledig in elkaar wordt geslagen is het een game die de moeite waard is, omdat je gewoon kunt genieten van het visuele aspect.

Dragon Ball FighterZ

Gameplay in Dragon Ball FighterZ is ijzersterk

Toch is het verstandig om gewoon een beetje je best te doen, want de gameplay van Dragon Ball FighterZ verdient het. Het is een game waarbij je constant moet opletten hoe je tegenstander aanvalt en hoe je dat opvangt, om vervolgens keihard te counteren. Ook heb je rekening te houden met je balk waar je speciale aanval opbouwt en moet je die op het juiste moment inzetten om de overwinning in de wacht te slepen. Ook moet je op de juiste momenten wisselen van de vechtersbazen, aangezien je meestal in een team van drie speelt en je dus goed moet omgaan met de energie van jouw strijders en hun vaardigheden.

Dragon Ball FighterZ

Genoeg boeiende personages

Het helpt daarbij dat je een groot aantal boeiende personages hebt om mee aan de slag te gaan. Elke vechtersbaas is net wat anders, hoewel sommige qua stijl wat overeenkomen. Er zijn er 24 waarmee je kunt strijden en via dlc kun je er daar ook nog eens zes bij kopen. Het had de uitgever wel gesierd om die laatste vechters gratis er bij te doen, omdat je voor de Nintendo Switch-versie nu nog het volle pond betaalt, terwijl de PS4- en Xbox One-versies al wat goedkoper zijn. Maar dan nog, het masteren van de 24 ‘basisstrijders’ is al iets waar je heel wat uren in kunt stoppen.

Dragon Ball FighterZ

Zeer toegankelijk

Mocht je niet zo’n geoefende vechter zijn, dan is deze game alsnog de moeite waard. Met name het avontuur dat je in je eentje kunt spelen is zeer onderhoudend en schotelt je een veelvoud aan gevechten voor. Deze zijn over het algemeen redelijk makkelijk te winnen en is zodoende ideaal om je vaardigheden te verbeteren om na een paar dagen je geluk online te beproeven.

Dragon Ball FighterZ

Het voordeel van spelen onderweg

Ja, het laatste punt is er eentje die eigenlijk voor elke game op de Nintendo Switch geldt. Maar in het geval van Dragon Ball FighterZ wil ik hem toch maken. De game is er namelijk echt perfect voor, met uitzondering van de joycons die minder lekker aanvoelen dan een gewone controller. Dit omdat de potjes vaak niet meer dan een paar minuten duren en je het dus snel en gemakkelijk kunt oppakken en daarna weer kunt wegleggen.

Dragon Ball FighterZ

Dragon Ball FighterZ is zodoende een uitstekende toevoeging aan het aanbod aan Nintendo Switch-games. En het leuke van deze review is dat we de game ook nog mogen weggeven. Het enige dat je daarvoor moet doen is het onderstaande scherm invullen. Dragon Ball Figther Z is nu beschikbaar voor de Nintendo Switch en de andere platformen. Wil je meer weten over de games voor de Nintendo Switch? Kijk dan hier.

[contact-form-7 id=”330908″ title=”DBZ SWITCH”]