Een creatieve manier om als designer je portfolio te presenteren

Wat een curriculum vitae voor de ‘normale’ werkende mens is, is een portfolio voor een ontwerper. Je moet aan potentiële werkgevers of opdrachtgevers laten zien wat je al hebt gedaan en waartoe je in staat bent. Dit kan op vele manieren, zoals via een Behance-pagina, een platform waar praktisch elke designer wel hun werk tentoonstelt. Maar Behance is ondertussen ook zó twintigtien. Gezien de populariteit van Instagram is dit ook een prima platform op om creatieve wijze je kunstwerken tentoon te stellen. Zoals de Spaanse ontwerper en copywriter Jose Martin Navajas heeft gedaan.

Instagram is een prima platform voor je portfolio

Jose heeft met 515 afbeeldingen op 21 verschillende Instagram-accounts zijn portfolio gemaakt, die allemaal via tags en hashtags in verbinding met elkaar staan. Als je bijvoorbeeld zijn afbeelding over writing bekijkt kun je doorlinken naar zijn portfolio op het gebied van schrijven. Check ter inspiratie hieronder een glimp van zijn collectie.

instagram-portfolio-want-1 instagram-portfolio-want-2 instagram-portfolio-want-3 instagram-portfolio-want-4 instagram-portfolio-want-5 instagram-portfolio-want-6

Andere briljante zelfpromotie

Maar je kunt het uiteraard ook nog anders aanpakken. Deze fotograaf heeft een actiepop van zichzelf gemaakt. Check it out!

Jens-Lennartsson-selfie-action-figure-1-want-623x350