Facebook’s eerste reclamecampagne: het sociale netwerk is te vergelijken met stoelen?!

Facebook heeft de grens van 1 miljard actieve leden bereikt. Om dit te vieren heeft Facebook zijn eerste reclamecampagne de wereld in gebracht.

Facebook heeft hiervoor het bedrijf Wieden + Kennedy – die bekend staat om hun werk voor Nike – aangenomen om onderstaande video te creëren. In de 90-seconde durende video is te zien dat Facebook te vergelijken is met stoelen, bruggen, basketbal en andere voertuigen die mensen samenbrengen. Rebecca Van Dyck, hoofd Marketing zegt er het volgende over: “What we’re trying to articulate is that we as humans exist to connect, and we at Facebook to facilitate and enable that process.” Facebook‘s CEO Mark Zuckerberg voegt daar nog het volgende aan toe: “For the first time in our history, we’ve made a brand video to express what our place is on this earth. We believe that the need to open up and connect is what makes us human. It’s what brings us together. It’s what brings meaning to our lives.”

De reclamecampagne zal in 13 landen worden uitgezonden, maar niet in Nederland.

Reageer op artikel:
Facebook’s eerste reclamecampagne: het sociale netwerk is te vergelijken met stoelen?!
Sluiten