Fall Guys haalt 1 miljoen dollar op voor SpecialEffect

Fall Guys werd vorige maand onder andere als gratis PlayStation Plus-game uitgebracht. Sinds die tijd is het een groot succes gebleken, waar dagelijks vele miljoenen mensen van genieten.

Met het succes van Fall Guys viel ook op dat verschillende merken interactie wilde zoeken met de game, om op die manier een graantje mee te pakken. En zodoende werd de Battle of the Brands in het leven geroepen, met succes.

Fall Guys haalt 1 miljoen dollar op voor het goede doel

De ontwikkelaar van Fall Guys had op Twitter merken uitgedaagd om tegen elkaar op te bieden. De winnaar van de soort van veiling krijgt vervolgens de mogelijkheid om zijn eigen skin in zijn game te verwerken. De opbrengst van deze veiling ging naar het goede doel in het vorm van SpecialEffect. Dit is een Britse organisatie die mensen met een beperking helpt om met aangepaste setups hen te laten gamen. Op die manier kan iemand die lichamelijk verlamd is alsnog games spelen door in een buisje te blazen en op die manier commando’s over te brengen.

Het uiteindelijke bod bleek een miljoen dollars te zijn. Dat is niet door een enkele organisatie of persoon uitgebracht. In plaats daarvan sloten G2 Esports, Aimlab, streamer Ninja en YouTuber MrBeast de handen in één om dit bod uit te brengen. Zodoende komen er in één keer vier verschillende skins in de game te zetten. Of je die kunt verdienen of dat je er voor moet betalen (met nog meer geld naar het goede doel), dat is nog niet bekend.

Meer content

Hoewel de huidige basis van Fall Guys staat als een huis, is er altijd de vraag naar meer. Wat dat betreft is het mooi om te zien dat er een tweede seizoen komt, met een Middeleeuws thema. Bekijk hieronder de trailer daarvan. Wil je weten wat wij van de game vinden? Lees dan hier onze review.

Reageer op artikel:
Fall Guys haalt 1 miljoen dollar op voor SpecialEffect
Sluiten