Jelle van Es
Jelle van Es | LinkedIn Gaming 19 aug 2020

Fall Guys laat merken bieden om in de game te komen

Fall Guys is de hit van dit moment. Dat stelden we gisteren al toen we onze review schreven. Maar naast het feit dat het leuk is om in de game los te gaan, is het Twitter-account van de game ook goud waard.

Binnen no-time is de community manager van de game Fall Guys een minstens zo’n grote hit en heeft het account bijna één miljoen volgers. En met ‘Great powers comes great responsibility’. En dat weet het team.

Fall Guys laat merken bieden

In de releaseperiode zijn er al verschillende merken geweest die een graantje mee wilde pikken van het succes. Zij lieten dan hun eigen creatie maken van een personage in Fall Guys en die werd dan gedeeld. Dat is allemaal leuk en aardig en zorgt voor een glimlach. Maar wat nou als merken echt geld gaan betalen om in de game te komen? Met dat idee in het achterhoofd is er een heuse strijd gaande op het internet van verschillende partijen die tegen elkaar bieden.

En het mooie van dit bied-circus is dat het geld bij het goede doel terecht komt van SpecialEffect. Dit is een organisatie die zich inzet voor gamers met een beperking zodat zij ook van games kunnen genieten. Dit is daarbij een voorbeeld van wat ze doen, again door het Twitter-account van Fall Guys.

Flinke bedragen

En er worden flinke bedragen geboden. Op het moment van schrijven staat de teller op 325.000 dollar, gedaan door komiek Piques. Men heeft echter nog een dag of tien om hier over heen te gaan. Wellicht dat je straks dus een aparte outfit kunt kopen omdat een merk een miljoen dollar heeft betaald.

Reageer op artikel:
Fall Guys laat merken bieden om in de game te komen
Sluiten