Jelle van Es | LinkedIn Gaming 14 mrt 2018

Final Fantasy XV Royal Edition Review

Eind 2016 konden we eindelijk aan de slag met Final Fantasy XV. De game was bijna tien jaar in ontwikkeling. We maakten kennis met de game toen hij werd onthuld als Final Fantasy XIII Versus voor de PlayStation 3. Gelukkig bleek de game de ontwikkelhel goed te hebben doorstaan en bleek het een topgame van Japanse bodem te zijn. Een game waarbij je een roadtrip met prins Noctis en zijn gevolg beleeft en veel vrijheid hebt om te doen en te laten wat je wilt. Mocht je de game destijds om wat voor reden dan ook gemist te hebben, dan krijg je met Final Fantasy XV Royal Edition een tweede kans.

Kortgezegd is Final Fantasy XV Royal Edition de ultieme editie van Final Fantasy XV. Enerzijds komt dat omdat de game in een jaar tijd heel wat verbeteringen heeft ontvangen, die het geheel een stuk beter maakt. Anderzijds wordt de game geleverd met de Season Pass en bijbehorende dlc en een aantal extraatjes. Hierdoor is het een heerlijk totaalpakket en zijn dit de vijf redenen om de game in huis te halen.

Een boeiend verhaal

De belangrijkste reden om Final Fantasy XV Royal Edition in huis te halen, zit hem in zijn basis. Het hoofdverhaal van Final Fantasy XV is gewoon boeiend. Noctis is een personage dat goed is uitgewerkt en je voelt je behoorlijk snel verbonden met hem. Zijn vrienden vullen zijn persoonlijkheid aan en samen met hen beleef je een avontuur dat je lang bij blijft. Daarbij kom je diverse andere interessante personages tegen en omgevingen die tot de verbeelding spreken.

Final Fantasy XV Royal Edition

Visueel aantrekkelijk

Een bijkomend voordeel hiervan is dat de game er (nog altijd) goed uitziet. Zeker op een PlayStation 4 Pro of een Xbox One X profiteer je van de prachtige omgevingen die je tegenkomt. Zo loopt het water je haast in de mond wanneer je bij een kampvuur besluit om een heerlijk gerecht te maken, want die zien er zo enorm goed uit. En er zijn vele lokaties in de game die het waard zijn om te bezoeken en even een foto te nemen.

Final Fantasy XV Royal Edition

Goed vechtsysteem

Onderweg valt er van alles te beleven en zul je meer dan eens terechtkomen in gevechten. Als je enkel de oude Final Fantasy-games hebt gespeeld, dan denk je bij de game aan een turn-based vechtsysteem. Dat is in Final Fantasy XV Royal Edition gelukkig niet het geval. Je vecht alsof het een actiegame is, waardoor het tempo lekker hoog is. Daarbij moet je wel de gezondheid van jezelf en je medespelers goed in de gaten houden. Met name de baasgevechten kunnen een flinke uitdaging vormen.

Final Fantasy XV Royal Edition

Alle dlc

De bovenste drie punten zijn eigenlijk al redenen om de basisgame, die je voor een lager prijsje kunt scoren, te halen. Gelukkig kent Final Fantasy XV Royal Edition ook een paar unieke voordelen. De eerste is dat je gelijk alle dlc er bij hebt. Dat betekent dat je de drie Episodes met Ignis, Gladiolus en Prompto kunt spelen. Ook kun je gelijk aan de slag met de Comrades multiplayer-uitbreiding. Tel je dit op bij het hoofdverhaal dat je al een tijd bezig houdt, dan heb je nu een game waar je je weken mee kunt vermaken.

Final Fantasy XV

Nog meer extra’s

Alsof dat nog niet genoeg is, kent Final Fantasy XV Royal Edition ook nog een paar unieke bonussen. Zo wordt de map uitgebreid met de Insomnia City Ruins, waar een hoop nieuwe avonturen zijn te beleven. Ook heb je een Royal Vessel Boat, waarmee je op vrije wijze over het water kunt varen en vanuit daar kunt gaan vissen. Tot slot wordt de game geleverd met een aantal skins voor je auto en andere voorwerpen die je tijdens je avontuur kunt gebruiken.

Final Fantasy XV Royal Edition

Final Fantasy XV Royal Edition is zodoende de ultieme Final Fantasy XV. Mocht je de game nog niet hebben, dan hebben we goed nieuws. We mogen de game namelijk weggeven voor de Xbox One, PlayStation 4 en pc. Het enige dat je daarvoor moet doen is het onderstaande veld invullen.

Final Fantasy XV Royal Edition is nu verkrijgbaar. Wil je een net iets andere Japanse RPG beleven, dan is Persona 5 misschien de moeite waard.
[contact-form-7 id=”310458″ title=”Final Fantasy winactie”]