Galaxy S20 kwijt of gestolen? Samsung lijkt met een oplossing te komen

Het kan natuurlijk zijn dat je Samsung Galaxy S20 kwijtraakt of gestolen wordt. Dat is vervelend, maar er lijkt nu een oplossing te komen. Er is namelijk een regel code in de winkelapplicatie van het Zuid-Koreaanse bedrijf ontdekt die een kijkje geeft in de mogelijke plannen. We krijgen waarschijnlijk te maken met een extra abonnement…

Dat blijkt uit informatie in handen van de website XDA Developers. Dat extra abonnement komt dan bovenop de reeds bestaande opties, zoals het Samsung Care+-pakket. Dit is een garantiepakket waarmee je je indekt tegen allerlei problemen, zoals schade die een Galaxy-apparaat per ongeluk opgelopen heeft. Dit abonnement biedt echter geen garantie aan voor andere zaken die veelal voorkomen, zoals diefstal of het kwijtraken van een toestel. En dat is waar de onlangs opgedoken informatie dan weer relevant wordt, omdat we dus mogelijk binnenkort meer te horen krijgen over een nieuw aan te bieden abonnement vanuit Samsung.

Samsung Galaxy S20 Ultra vs Samsung Galaxy Z Flip bovenkant
De Samsung Galaxy S20 Ultra. (Afbeelding: WANT/Dominick Vietor)

Galaxy S20 kwijtgeraakt? Hoeft geen probleem te zijn

In versie 1.0.21465 van de Samsung-winkelapplicatie is namelijk een regel code opgedoken die verwijst naar iets wat Samsung Theft and Loss Subscription noemt. Dit is een extra abonnement voor mensen die al lid zijn van Samsung Care+.

Samsung Care+ with Theft and Loss Subscription: Insurance coverage for loss, theft, and damage. Service contract coverage for accidental damage from handling (ADH) and out of warranty mechanical breakdowns.

Wanneer je dit abonnement afsluit, dan krijg je een nieuw toestel opgestuurd op het moment dat de oude kwijtgeraakt of gestolen is. Waarschijnlijk gaat het dan wel om refurbished units, maar je krijgt op z’n minst dus eenzelfde toestel opgestuurd.

In de code staan verder geen verwijzingen naar een releasedatum of prijzen. Wel staat er tot 36 maanden na het afsluiten kosten in rekening worden gebracht. Maar dat kan ook gestopt worden wanneer het abonnement aan de kant geschoven wordt. Je kunt tot drie keer per jaar een claim indienen, en de kosten voor zo’n nieuw toestel variëren dan van 99 tot 269 dollar. Nog steeds een hoop geld, maar aanzienlijk minder dan wanneer je een nieuwe smartphone moet kopen.

XDA Developers

Reageer op artikel:
Galaxy S20 kwijt of gestolen? Samsung lijkt met een oplossing te komen
Sluiten