Mark Hofman
Mark Hofman | LinkedIn Tech 28 jan 2019

Google richt pijlen op iPhone X in nieuwe Night Sight promo

In November werden alle Google Pixel toestellen voorzien van een ultieme camerafeature genaamd Nigh Sight. De hype rondom de functie was gigantisch en Google heeft zonder twijfel aan de verwachtingen weten te voldoen. Daarom is het hoog tijd om te pronken met Night Sight! En hoe kan een Android-producent dat beter doen, dan door het te vergelijken met een iPhone?

Google richt zich op iPhone X in nieuwe campagne

De verwachtingen rondom Google’s Night Sight feature was voor de lancering bijzonder groot. Echter heeft de producent, zonder enige twijfel, aan deze hype weten te voldoen. Met Night Sight is het mogelijk om foto’s in het donker te maken, zonder dat er een flits bij komt kijken. Door de technologie achter het camerasysteem is het mogelijk om deze foto’s zo goed, en scherp, mogelijk weer te geven. Een functie waar Apple’s iPhone niet over beschikt. En wat doe je als Android-producent zijnde in zo’n geval? Dan schep je daar volle bak over op!

Google richt haar pijlen op de iPhone X in een nieuwe campagne rondom Night Sight. Dit wordt duidelijk nadat de Vice President van Google’s Marketing een Tweet deelde met een foto. Op de foto was een vergelijking te zien tussen een foto in het donker vanaf de iPhone X en een foto die afkomstig is van de Google Pixel 3. Onderin de foto van de iPhone is de tekst “shot with iPhone XS” te zien en dat is alles behalve positief voor Apple‘s smartphone. Al vragen we wel af waarom Google gekozen heeft voor iPhone X als titel, terwijl we te maken hebben met een foto van de iPhone XS.

Op de foto met Nigh Sight is het model perfect te zien en spatten de kleuren van het scherm. De foto, welke is genomen met een iPhone, is ontzettend onduidelijk en toont eerlijk gezegd bijzonder weinig. Het verschil tussen Night Sight en “normale” fotografie wordt hierdoor overigens wel realistisch weergegeven. Net zoals Google’s nieuwe promo rondom de feature, die nu op YouTube te checken is. De functie is zonder twijfel uniek te noemen en behoort tot de USP van de Pixel 3 (XL).

De kans dat de iPhone een groot onderdeel gaat worden van de nieuwe Night Sight campagne is vrij groot. Android-producenten leggen de nadruk vaak op Apple’s smartphone en proberen er altijd beter vanaf te komen. Zo doet Samsung dit al jaren en kan Google er, ook buiten de nieuwe campagne, ook wat van. Aankomende zondag wordt de Super Bowl gehouden, wat voor bedrijven en producenten dé perfecte kans is om reclame te maken. De kans dat Google meer van de campagne laat zien tijdens dit evenement, is aanzienlijk groot.

Reageer op artikel:
Google richt pijlen op iPhone X in nieuwe Night Sight promo
Sluiten