Jelle van Es
Jelle van Es | LinkedIn Gaming 11 augustus 2020

Halo Infinite toch niet helemaal een open wereld

Een tijdje geleden werd de Xbox Games Showcase gehouden, waarin Microsoft liet zien welke games er naar de Xbox Series X komen. De meest opvallende game daarbij was zonder twijfel Halo Infinite.

Ondanks dat de game er op stilstaande screenshots er niet zo mooi uit zag, was het bewegend dik in orde. En de presentatie van Halo Infinite gaf ons het idee dat we te maken hadden met een game die gebruik maakt van een open wereld game. Dat blijkt toch net wat anders te zijn.

Halo Infinite niet helemaal een open wereld game

Het idee van een echte open wereld game is dat je kunt gaan en staan waar je wilt. Dat je zeg maar na vijf minuten het hoofdverhaal naast je neerlegt. En dat gaat hem niet helemaal worden in Halo Infinite. In een gesprek met Destructoid laat associate creative director Paul Crocker weten dat je in de game een verhaal volgt en daarmee in gebieden terecht komt. Vervolgens is het wel mogelijk om terug te reizen naar de plekken die je eerder hebt bezocht. Maar het zal niet zoals in Skyrim mogelijk zijn om zelf maar naar een bepaald gebied toe te lopen en daar opdrachten uit te voeren.

Toch zal Halo Infinite wel wat meer vrijheid kennen dan de voorgaande games uit de serie. Volgens de ontwikkelaar loont het echt om terug te gaan naar de plekken waar je al eerder bent geweest om daar nieuwe dingen te ontdekken. En het is ook mogelijk om tijdens je avontuur diverse equipment te scoren, waarmee je vervolgens weer op bepaalde punten kunt komen die daarvoor niet toegankelijk waren.

Op de Xbox Series X en de Xbox One

Mocht je nog niet van plan zijn om de Xbox Series X in huis te halen, dan is het goed om te weten dat je Halo Infinite ook kunt spelen op de Xbox One. En daarnaast is hij natuurlijk straks te streamen via de Xbox Game Pass Ultimate.

Reageer op artikel:
Halo Infinite toch niet helemaal een open wereld
Sluiten