My Hero’s One Justice Review: Puur voor de Anime-fans

Jelle van Es 6 nov 2018 Gaming

My Hero Academia is één van de grotere anime‘s die nu wordt uitgezonden. Zoals zoveel anime ligt de oorsprong van My Hero Academia ook in de manga. Het verhaal neemt je mee naar een wereld waarin superhelden min of meer de standaard zijn. Daarin maak je kennis met de nogal sullige Izuku Midoriya die nergens toe in staat is. Toch krijgt hij op de dag superkrachten en reist hij af naar een school waarin hij leert met zijn krachten om te gaan en hoe hij die kan inzetten. My Hero’s One Justice is de game die weer gebaseerd is op de anime.

De naam van de game is weer af te leiden van de Japanse versie die My Hero Academia: One’s Justice wordt genoemd. Waarom het uiteindelijke stuk van Academia in de Engelse versie weg is gelaten is redelijk vreemd, aangezien het al een game is die bedoeld is voor een redelijk klein publiek. En dat publiek moet dan wel weten dat het daadwerkelijk een game is op basis van hun favoriete anime. Als je de anime niet kent, dan is de game eigenlijk al een stuk minder interessant. Het is een vechtgame die een beetje doet denken aan de Naruto-games, waarbij je in een grote arena het tegen een vijand opneemt. Dit is wat ons opviel tijdens het spelen.

Spelen vanuit de kant van de held als de badguy

In de Story Mode van de game beleef je logischerwijze het verhaal. Het interessante daarbij is dat je het verhaal vanuit de kant van de helden als mede van de kant van de Villains kan beleven. Op die manier krijg je in My Hero’s One Justice dus beide werelden die je kunt gaan beleven en dat is voor de fan zeer fijn.

Grote arena’s waarin alles kapot kan

De gevechten van My Hero’s One Justice vinden plaats in grote arena’s waarin je net als bij de Naruto-games vrij kunt rond bewegen. Het is makkelijk om in te locken op je vijand en vervolgens wat aanvallen op hem of haar af te vuren. Terwijl je knokt, is het goed om te weten dat veel dingen in de omgeving gesloopt kunnen worden, waardoor je echt het gevoel hebt een epische strijd uit te vechten. Daarnaast is het fijn dat het visueel gezien behoorlijk goed oogt. Het heeft echt een sterke anime-vibe, wat versterkt wordt door de Japanse stemmen.

My Hero's One Justice

Veel verschil in de personages

Er zijn heel wat personages waarmee je in de game aan de slag kunt gaan. Het mooie daarbij is dat elk personage weer net wat anders is. Iedereen maakt gebruik van unieke aanvallen, wat het interessant maakt om personages te leren kennen. En tegelijkertijd wil je ook alles er aan doen om te begrijpen hoe de tegenstander zijn speciale aanvallen werken. Uiteraard gaan die speciale aanvallen lekker over de top, zodat het ook voor het oog genieten is.

My Hero's One Justice

Vechtsysteem is wat saai

Toch heeft de game één groot probleem en dat is dat de gevechten an sich best wel saai zijn. Natuurlijk, je moet leren met de personages om te gaan, maar als je dat een beetje door hebt, is het eigenlijk best wel makkelijk om de computertegenstanders te verslaan. Het maken van een lange combo schud je zo uit de mouw en al snel heb je door hoe je zo effectief mogelijk bent. Als gevolg daarvan speel je de potjes uiteindelijk op een tactiek die je kent en is bijna elk potje hetzelfde.

My Hero's One Justice

Voorkennis is een must

Ik begon er in de intro al mee: dit is een game die eigenlijk alleen maar bedoeld is voor hen die voorkennis hebben van de manga of animatie. Qua verhaal begint de game ergens in het tweede seizoen en is het dus geen origin story. Binnen no time worden in het verhaal allemaal personages voorgesteld en merk je dat er al warme banden zijn. Als je de anime kijkt, snap je dat, maar zonder die voorkennis heb je echt geen idee waar het allemaal over gaat.

My Hero's One Justice

My Hero’s One Justice is nu beschikbaar voor de pc, PlayStation 4, Nintendo Switch en Xbox One. Wil je de game voor de PlayStation 4 winnen? Stuur dan een mail naar [email protected] waarbij je aangeeft kans te willen maken op de titel. Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan onze overzichtspagina hier.