Rutger Houweling
Rutger Houweling 1 mrt 2014

High-tech adverteren! Interactief billboard reageert op binnenkomende metro’s

Merken zijn altijd op zoek naar manieren om hun producten zo veel mogelijk te laten opvallen. Een manier is interactief adverteren. Zo zagen we al een billboard voorbij komen dat overvliegende vliegtuigen identificeert. Dit billboard heeft het Zweedse apothekenmerk Apoteket aan het denken gezet. Ze hebben een creatief team samengesteld en de perfecte ad in metrostations geplaatst.

Het interactieve billboard is voorzien van een aantal sensoren die binnenkomende metro’s detecteren. Als de metro aan komt stormen, zorgt de ‘wind’ ervoor dat de haren van de mevrouw op het digitale scherm helemaal in de war gaan. Jullie kunnen dan ook wel raden waar de reclame voor bedoeld is… haarstylingproducten. Uiteindelijk zorgt de interactieve reclame voor veel betrokkenheid van mensen die op de metro aan het wachten zijn. Puik uitgevoerd!

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
High-tech adverteren! Interactief billboard reageert op binnenkomende metro’s
Sluiten