Gaming 13 nov 2018 Jelle van Es

Hitman 2 Review: Een game die je kunt blijven spelen

Agent 47 is terug

De Hitman-reeks is er één die al heel wat jaren mee gaat. De eerste delen heb ik destijds nog op de eerste Xbox gespeeld. Nadat de serie een beetje in een dip zat, kwam ontwikkelaar IO Interactive in 2016 op een sterke manier terug met Hitman. Die game besloot de levels in losse episodes uit te brengen, zodat je elke keer één level had om volledig uit te kammen. Hitman 2 is een traditionelere uitgave, wat betekent dat je in één keer met alle content aan de slag kunt gaan.

Hitman 2 draait andermaal om huurmoordenaar Agent 47, die samenwerkt met zijn partner Diana. Hij wordt er op los gestuurd om doelwitten uit te schakelen. De moraliteit daar achter is er één die je moet nemen voor wat het is. Het gaat er in de game om dat je zo effectief en stilletjes mogelijk je werk doet. Dit zijn de vijf punten die ons zijn opgevallen.

Hitman 2

De levels in Hitman 2 zijn groot en uitgebreid

Vanaf het moment dat je het eerste grote level betreedt, nadat je eerst een soort tutorial hebt gedaan, valt op hoe groot de levels van Hitman 2 zijn. Miami neemt je mee naar een groot circuit waar je twee doelwitten moet uitschakelen, die behoorlijk ver van elkaar zijn verwijderd. Om daar te komen is al één ding, om ze daarna geruisloos uit te schakelen is een tweede. Als je weet wat je moet doen, dan kun je het vast in een minuut of tien voor elkaar krijgen. Maar als je de game voor de eerste keer speelt, ben je zo anderhalf uur bezig om een level te voltooien.

Hitman 2

Veel mogelijkheden om je doel te bereiken

Daarbij zijn er vele mogelijkheden om je werk te voltooien. Je kunt bruut geweld gaan gebruiken en al schietend je doelwit vinden, maar handig is dat niet. Je doet er dan ook beter aan om informatie in te winnen, onschuldigen uit te schakelen om op die manier hun kleren af te pakken en zo ongezien op plekken te komen die alleen bedoeld zijn voor hen die daar toegang tot hebben. Daarnaast moet je goed opletten op gesprekken van andere personen om op die manier hints te krijgen over de weg die je kunt nemen. Er zijn in elk level waarschijnlijk meer dan tien verschillende manieren om je werk voor elkaar te krijgen.

Klik op volgende om naar stap #1 te gaan