Jelle van Es | LinkedIn Gaming 13 nov 2018

Hitman 2 Review: Een game die je kunt blijven spelen

#1 Een game die je lang bezig houdt

Leuk om levels opnieuw te proberen

En dat maakt het dan ook enorm leuk om levels voor een tweede, derde of tiende keer te spelen. Wanneer je een missie hebt voltooid, zie je de dingen die je hebt gedaan. Tegelijkertijd zie je ook alles wat je niet hebt gedaan en dat geeft je dan weer een reden om terug te keren en dat te doen. Op die manier speel je ook andere startlocaties en bepaalde gadgets vrij, waardoor een level weer net wat anders aanvoelt. Tel daarbij ook nog de toekomstige mogelijkheden van Contracts bij op en je hebt een game waar je heel lang heel veel lol aan kan hebben.

Hitman 2

Eén of twee extra locaties had fijn geweest

Hitman 2 kent vijf hoofdlocaties en een missie die als een duidelijke tutorial geldt. Hoewel je elke locatie dus kan herspelen en in eerste instantie goed is voor een paar uur puzzelen en mogelijkheden bekijken, had het fijn geweest als IO Interactive net één of twee extra locaties in de game had gestopt, zodat het geheel net wat completer was. Zeker nu ik de eerste twee locaties al eerder in een vroege speelsessie heb beleefd en ik precies wist wat ik daar moest doen, voelde de game net iets karig aan.

Hitman 2

Verhaal is niet heel erg sterk

Moet je Hitman 2 spelen voor het verhaal? Nee, je speelt het omdat het heerlijk is om in grote omgevingen te klooien e te kijken wat er allemaal mogelijk is. Het verhaal is dan ook niet heel erg sterk en is er als een excuus om de verschillende locaties te bezoeken en daar je werk te doen. Als jij van een goede storytelling in games houdt, dan is dat iets waar Hitman 2 je kan teleurstellen. Mij boeide het eerlijk gezegd niet al te veel, omdat ik gewoon creatief mijn doelen wilde uitschakelen.

Hitman 2

Hitman 2 is nu beschikbaar op de pc, PlayStation 4 en Xbox One. Ben je in het bezit van een PlayStation 4? Dan hebben we goed nieuws. In samenwerking met de uitgever mogen we namelijk één PlayStation 4-exemplaar van de game weggeven. Het enige dat je daarvoor moet doen is een mail sturen naar [email protected], waarbij je aangeeft kans te willen maken op deze prijs. Laat daarbij ook even je adresgegevens achter, zodat we de prijs gelijk kunnen opsturen.

Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze handige overzichtspagina met al onze reviews, previews en nieuwtjes.