Ontbytes: slimme Japanners introduceren een zweetalarm op kantoor, Hyperloop One’s testrit en meer

Niets is beter dan de ochtend beginnen met wat goede ontbytes. Hierbij de dagelijkse update van het belangrijkste en meest opmerkelijke nieuws over innovatie, waarmee je straks kunt pronken bij de koffiezetapparaat. Met vandaag onder andere nieuws over Hyperloop One’s testrit.

Dankzij Facebook live meegenieten van virtual reality

Het sociale virtual reality platform Spaces van Facebook heeft een livestreamfunctie gekregen. Deze nieuwe functie is bedoeld om de virtuele omgeving, ehm, nog socialer te maken. Dankzij de mogelijkheid om live te gaan kunnen gebruikers beelden vanuit VR uitzenden aan vrienden.

Je kunt nu een camera in een virtuele ruimte hangen en zo het beeld dat je vrienden te zien krijgen bepalen. Net als bij standaard livestreams is het mogelijk om mee te kijken en te reageren. Dankzij deze functie kun je ook zonder VR-bril een beetje profiteren van de mogelijkheden van Spaces.

Hyperloop One supertrein rijdt eerste succesvolle testrit

De super snelle futuristische trein die onder andere wordt gebouwd door het bedrijf Hyperloop One heeft zijn eerste succesvolle testrit gereden. Op 12 mei werd het snelle voertuig al getest in een vacuümomgeving, maar dat maakte het bedrijf gisteren pas bekend.

De test van de Hyperloop-trein die door middel van magneten boven de rails blijft zweven duurde slechts 5,4 seconden. In die tijd behaalde hij een snelheid van 112 km/u.

Nieuwe app zorgt voor zweetalarm op kantoor

Om ongemakkelijke situaties op de werkvloer te voorkomen heeft een Japans techbedrijf een app ontwikkeld met een bijbehorend apparaat dat je waarschuwt wanneer iemand slecht ruikt.

De Kunkun Body, zoals het apparaat heet, hoort achter je oor te worden geplaatst en leest zo geurinformatie uit. Wanneer een bepaalde hoeveelheid zweet of andere stoffen worden gedetecteerd slaat de app op je telefoon alarm. Nederlanders moeten het nog blijven doen met een extra dosis deodorant in deze zomermaanden aangezien de gadget alleen in Japan wordt verkocht.

Ontbytes

Snackbyte: Trailer Awaken

Tom Lowe heeft 5 jaar gedaan over het maken van zijn nieuwe aankomende film Awaken. De visueel spectaculaire documentaire gaat over de relatie tussen mens en technologie. De trailer geeft alvast een indruk van de adembenemende time-lapses, beelden vanuit de lucht en onderwaterbeelden, waar de documentaire vol mee zit.

Reageer op artikel:
Ontbytes: slimme Japanners introduceren een zweetalarm op kantoor, Hyperloop One’s testrit en meer
Sluiten