Nieuw tijdperk van Hyundai design is (bijna) aangebroken

Ilona Braam 9 mrt 2018 Cars

De Geneva Motor Show is nu volop op gang en elke dag zijn er weer glorieuze auto’s te bekijken. Ook Hyundai is van de partij en heeft zijn Le Fil Rouge concept meegenomen. Dit is niet per se een concept voor een specifieke auto, maar moet de wereld laten zien wat het nieuwe design DNA van de automaker wordt. De tagline is “Sensuous Sportiness” en iedereen die de auto ziet, zal de sensuele sportiviteit zien waar Hyundai op doelt.

Sensuous Sportivity

Verleidelijke rondingen en provocerende lijnen lijken zich overal aan de buitenkant van de concept car te bevinden. De metallic grijze kleur zorgt ervoor dat de auto niet meteen op je afspringt, maar je op de achtergrond ergens heen probeert te lokken. Hoewel de Le Fil Rouge meer de “sensuous” kant lijkt uit te stralen, ziet de auto er wel uit alsof hij wild sportief over de weg zou kunnen scheuren.

Hyundai Le Fil Rouge

Le Fil Rouge

Le Fil Rouge betekent “de rode draad” en dat is ook wat de auto is voor het design van toekomstige Hyundai auto’s. Het is een reïnterpretatie van Hyundai’s design, dat zijn oorsprong vindt in het historische Hyundai Coupe Concept uit 1974, aldus Luc Donckerwolke. De heer Donckerwolke is Executive Vice President van de automaker en hoofd van het Hyundai Design Center. Hij geeft aan dat ze voortbouwen op hun geschiedenis van het creëren van een kenmerkend en sportief karakter bij hun auto’s. De Le Fil Rouge moet een nieuw tijdperk inluiden van Hyundai design.

Hyundai Le Fil Rouge

Hyundai Le Fil Rouge

Ook tijdens CES 2018 eerder dit jaar had Hyundai een interessante auto bij zich: de NEXO. Deze elektrische auto beschikt over een actieradius van 800 km en rijdt op waterstof.

 

Jalopnik

Reageer op artikel:
Nieuw tijdperk van Hyundai design is (bijna) aangebroken
Sluiten