Maak je borst maar nat voor nog meer reclame in Instagram

Apps zoals Facebook en Instagram verdienen behoorlijk wat aan het plaatsen van reclames en langzaam maar zeker krijgen we dan ook met steeds meer advertenties te maken. Instagram had ze natuurlijk al, maar helaas wordt dat binnenkort nog een tikkeltje erger. Het bedrijf liet onlangs namelijk weten dat we nu ook advertenties kunnen verwachten in het Verkennen tabblad.

Advertenties tijdens het verkennen

Onder het Verkennen tabblad kunnen Instagram gebruikers, zoals de naam al aangeeft, nieuwe foto’s en video’s ontdekken van gebruikers die ze nog niet volgen. In eerste instantie zullen we niet op het eerste scherm van het tabblad geconfronteerd worden met reclames, maar alleen als er verder wordt geklikt. Als je dus op een foto of video klikt, krijg je tussen de posts ook reclames net als bij je normale feed. Het is echter niet ondenkbaar dat de advertenties na een tijdje ook op het eerste scherm zullen verschijnen.

Instagram reclames

Eerste reclame van Instagram’s IGTV

Op het moment zijn er alleen nog maar reclames van IGTV te zien, de YouTube-concurrent van Instagram zelf. Binnen een paar maanden zouden er echter reclames van meerdere adverteerders moeten verschijnen. Susan Buckner Rose, Instagram’s director of business product marketing, geeft aan dat adverteerders onder het Verkennen tabblad hun voordeel kunnen doen met het feit dat gebruikers toch al aan het verkennen zijn. Zo kunnen gebruikers meteen ook nieuwe producten en merken ontdekken.

Of Instagram gebruikers de advertenties ook als iets positiefs ervaren is natuurlijk twijfelachtig. Iets anders dat overigens ook naar Instagram komt, is je Whatsapp status. WhatsApp is op het moment bezig met een test, waarbij sommige gebruikers de optie krijgen om hun status meteen ook te delen naar onder andere Facebook en Instagram.

 

CNN

Reageer op artikel:
Maak je borst maar nat voor nog meer reclame in Instagram
Sluiten