Ontbytes: Internet- en tv-abonnementen per 1 juli duurder, de Nederlandse Hyperloop en meer
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.want.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fjbl-boos-tv-want.jpg)
Niets lekkerder dan de ochtend beginnen met een paar stevige ontbytes. Hierbij de dagelijkse update van het belangrijkste en meest opmerkelijke nieuws over innovatie, waarmee je straks kunt pronken bij de waterkoeler.
Internet- en tv-abonnementen per 1 juli duurder
De kans is groot dat je per 1 juli meer voor je internet- en televisie-abonnement gaat betalen. Zes van de zeven telecomproviders verhogen namelijk hun tarieven. Zit je bij T-Mobile? Dan heb je geluk, de provider houdt de prijzen gelijk.
Gemiddeld ga je 22 euro per jaar extra betalen. Heb je een abonnement bij Ziggo? Dan ben je de sjaak. De stijging zorgt voor een maximale verhoging van 30,60 euro op jaarbasis.
Je ontkomt er bijna niet aan. Zes van de zeven grootste #providers verhogen hun tarieven. Hoe zit dat bij jou? https://t.co/trkiX57dmV #itvb pic.twitter.com/EGdnkJooYU
— Pricewise (@Pricewise) 6 juni 2017
De Hyperloop naar Nederland?
Reis je binnen enkele jaren van Amsterdam naar Rotterdam, Eindhoven, Den Bosch, Arnhem en Lelystad? Over deze trip van 428 kilometer doe je met de Hyperloop zo’n 41 minuten over. Dat zijn in ieder geval van de startup Hyperloop One. Nederland moet één van de regio’s worden waar als eerste het snelle transportmiddel wordt aangelegd.
Waar de Hyperloop uiteindelijk naartoe komt hangt af van de wedstrijd die door de startup is uitgeschreven. Minister Schultz van Infrastructuur en Milieu is positief over de Hyperloop. En met de slimme mensen die de TU Delft kent maakt Nederland een serieuze kans om de Europese proeftuin van de Hyperloop te worden. Wij spraken met Tim Houter, de innovatieve teamleider van het Delft Hyperloop team.
Hyperloop One is the future of transportation. Find out more about our #VisionforEurope https://t.co/FlouMAh7Ek pic.twitter.com/7MHEWPyBTq
— HyperloopOne (@HyperloopOne) 6 juni 2017
Apple, Amazon, Facebook, Google, Microsoft en Twitter steunen het klimaatakkoord
Jup, Trump gaat het ook rondom het klimaatakkoord in de Verenigde Staten lastig krijgen. De draagvlak om het akkoord te beëindigen wordt met de dag kleiner. Ook grote multinationals als Apple, Amazon, Facebook, Google, Microsoft en Twitter staan niet achter de President van Amerika.
Met de campagne ‘We Are Still In‘ wil Silicon Valley laten zien dat het klimaatakkoord nog steeds wordt gesteund. Na Trumps beslissing zijn Elon Musk (Tesla) en Robert Iger (Disney) uit de economische adviesraad van Trump gestapt.
Am departing presidential councils. Climate change is real. Leaving Paris is not good for America or the world.
— Elon Musk (@elonmusk) 1 juni 2017
Snackbyte: Fifa 18
In Fifa 18 draait het maar om één speler… Ronaldo.