Hey Millennials en Gen Z’ers! Klaar met de vooroordelen over je generatie? Doe mee!

Je kan geen sociaal netwerk of krant meer openslaan of er staat wel iets geschreven over de twee jongste generaties. Van de burn-out, tot de meest luie generaties. Verwend, of juist te zwaar belast, het kan volgens de media allemaal. Ook zo klaar de labels over jouw generatie? Doe dan nu mee met ons nieuwste Jongerenonderzoek door gewoon lekker jezelf te zijn, en wie weet win je daar ook nog eens 100 euro shoptegoed bij bol.com mee.

We zijn namelijk weer terug voor een derde editie van ons Jongerenonderzoek. Dankzij de eerdere edities hebben we al meer inzicht in wat jullie, Millennials en Gen Z’ers, beweegt, bezighoudt en hoe jullie denken. Zo ging het tweede Jongerenonderzoek over onder andere werk, milieu en dating.

Millennials en Gen Z aan het werk

En weten we inmiddels dat de meerderheid (65%) het belangrijker vindt om een leuke baan te hebben, dan een baan die alleen goed verdient (8%). Bedrijven die jullie voorkeur hebben zijn Google, CoolBlue, Tesla of Bol.com, en ruim de helft wil met zijn of haar werk een verschil maken in de wereld. Sowieso zijn jullie je zeer bewust van de staat van de wereld en willen jullie deze graag beter maken. Zij het door het steunen van goede doelen, duurzaam leven of te stemmen op partijen met een milieuvriendelijk gedachtegoed.

jongerenonderzoek duurzaam

Jongeren en de liefde

Ondanks dat jullie in heel veel dingen ontzettend vooruitstrevend zijn, is dit niet overal zo. Als het aankomt op daten en de liefde, dan zijn ook Millennials en Gen Z nog een beetje ouderwets. Een pro-tip voor de jongens: meisjes vinden het heel belangrijk dat een jongen het gesprek begint, zowel op datingapps als in real life. Dus je weet wat je te wachten staat! Opvallend was ook dat de meerderheid van de jongens vinden dat zij de eerste date moeten betalen, terwijl maar 23% van de meisjes dit vindt.

jongerenonderzoek dating

Deel je mening in ons nieuwste Jongerenonderzoek!

Er valt nog veel meer over jullie te ontdekken, dus jouw mening telt voor tien. In de nieuwste editie van het Jongerenonderzoek richten we ons op de leukere dingen in het leven; muziek, media, vakantie, food en online shopping. Onderwerpen waar ook jij dagelijks mee te maken hebt en wij graag van jou willen horen hoe je over over denkt.

Deel je ideeën met ons en wie weet kom je erachter dat je niet de enige bent die zo denkt. Of dat je juist mega uniek bent. Of misschien win jij wel die 100 euro shoptegoed bij bol.com. Klik hier om mee te doen en vind dingen. (Dit kost maximaal vijftien minuten van je leven. Je bent nog jong, dus je hebt nog tijd zat.)

Reageer op artikel:
Hey Millennials en Gen Z’ers! Klaar met de vooroordelen over je generatie? Doe mee!
Sluiten