Klanten XS4ALL naar KPN: wanneer het uiterlijk geregeld moet zijn
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.want.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F11%2FXS4ALL-16x9-1024x576.png)
KPN heeft laten weten dat de klantmigratie van XS4ALL uiterlijk 1 januari 2022 afgerond moet zijn. De klanten gebruiken dan KPN-technieken. Dat staat te lezen in een brief die de telecomprovider naar medewerkers van de internetprovider stuurde in het kader van de overgang.
Sinds zondag 1 maart hoort het personeel van XS4ALL officieel bij moederbedrijf KPN en dat betekent dat er ook nieuwe werkmethoden en regels aan komen. Echter, het moment waarop het personeel anders te werk moet gaan en de manier waarop anders gewerkt moet worden, hangt af van de snelheid van de klantmigratie. Die migratie moet dus uiteindelijk 1 januari 2022 afgrond zijn. Wanneer de overgang afgerond is, dan zal het personeel dus te maken krijgen met nieuwe regels en manieren van werken.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.want.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F09%2FANP-33613982.jpg)
Overname XS4ALL-klanten
Dat staat in de brief die in handen is van actiecomité XS4ALL Moet Blijven, in de vorm van een mededeling. Die mededeling gaat over de overname van de onderneming, die eerder al aangekondigd was. In de brief staat verder dat iedereen vanaf 1 maart een KPN-medewerker is. Voor nu zijn de eerste stappen van die migratie ingezet. In de brief staat hierover: “De insteek is op 01-01-2022, of zoveel eerder als het werk is geïntegreerd en de klantmigratie volledig is voltooid, een collectieve arbeidsvoorwaarden-harmonisatie uit te voeren”.
Ondanks het feit dat het merknaam XS4ALL zal blijven bestaan, voegt moederbedrijf KPN de achterliggende technieken van de internetprovider wel samen met die van het eigen systeem. Helaas is het wel zo dat de ondernemingsraad en de aparte bv van de provider zullen verdwijnen. Bovendien komen er op korte termijn ook geen nieuwe abonnees meer bij.
De helpdesk, één van de meest cruciale punten van het merk, mag wel blijven voortbestaan onder de naam XS4ALL. Dat kwam eerder al naar buiten. Uiteraard met aansluiting van KPN. Het actiecomité merkte verder op dat de data van klanten straks volledig in de systemen van KPN komen te staan, wat nu nog niet het geval is.