Jelle van Es
Jelle van Es | LinkedIn Tech 1 mrt 2018

Tesla, Spotify en Snapchat als vintage advertenties

Adverteren gaat vandaag de dag een stuk anders dan zo’n tientallen jaren geleden. Sterker nog, bepaalde grote merken hebben geen advertenties meer nodig om hun verhaal te duiden. Het is vaak al zo duidelijk en men is zo groot, dat iedereen het bestaan er van wel kent. Bedrijven gebruiken dan advertentiemiddelen om hun gevoel aan consumenten over te brengen. Of adverteren gewoon niet, omdat het simpelweg weggegooid geld is. Maar wat als de grote techmerken van vandaag de dag zo’n tachtig jaar of meer geleden zouden worden geïntroduceerd. Wat zou je dan krijgen?

Tesla, Spotify en Snapchat advertenties

Met die vraag is een creatieveling aan de slag gegaan. Deze persoon heeft een aantal grote merken van vandaag de dag gepakt en nagedacht hoe zij in het verleden hun boodschap zouden overdragen. Het resultaat is een serie aan heerlijke nostalgische advertenties, waar merken als Tesla, Spotify, Snapchat en meer de hoofdrol spelen. Een aantal van die advertenties vind je hieronder.

Tesla
Spotify
Snapchat advertenties
Lyft
Airbnb

Het is een mooi geheel en eigenlijk zou het niet misstaan in de bushokjes van vandaag de dag. Maar dan wel met de Tesla-auto die je vandaag de dag daadwerkelijk kunt scoren.

Reageer op artikel:
Tesla, Spotify en Snapchat als vintage advertenties
Sluiten