La Casa de Papel seizoen 5: verwacht een achtbaanrit vol actie!

Films & Series Jeroen Kraak 30 aug 2021

Het nieuwe seizoen van La Casa de Papel seizoen 5 komt eraan. Wij mochten de eerste afleveringen kijken en vertellen wat je kunt verwachten.

Het heeft lang geduurd, maar deze week start eindelijk het vijfde seizoen van La Casa de Papel. We gaan nu zien hoe de overval gaat aflopen. Het vierde seizoen eindigde met een enorme cliffhanger. Heb je dat seizoen nog niet gezien en wil je dat wel doen? Sla dit artikel dan over, want er worden details over seizoen 4 genoemd. Seizoen 5 gaan we in deze review natuurlijk niet spoilen. Wij vertellen alleen wat je ongeveer kunt verwachten.

La Casa de Papel knalt

Goed, heb je de waarschuwing gelezen en ben je nog niet afgeschrikt? Dan gaan we het hier hebben over het vijfde seizoen. Via Netflix hebben wij de eerste twee afleveringen van seizoen 5 mogen zien. Dat is natuurlijk te kort voor een echte review, maar het is goed genoeg voor een eerste indruk. En ja, je gaat echt op het puntje van je stoel zitten.

Het vijfde seizoen van La Casa de Papel lijkt een enorme achtbaanrit te worden. Het tempo lijkt echt een stukje hoger te liggen dan de vorige seizoenen. Zodra je op play druk op je afstandsbediening gaat het losen je zit meteen volop in de actie. We zagen natuurlijk aan het einde van het vorige seizoen hoe de Professor onder schot wordt gehouden door Alicia. Dat fragment gaat eigenlijk meteen weer verder, terwijl je er misschien niet helemaal in zit als je de serie lang geleden hebt gezien.

Komt alles goed?

Ook in de Spaanse Bank loopt niet alles op rolletjes. Lisboa kwam in het vierde seizoen nog glorieus aan per helikopter. Alles leek dus fantastisch gaan, maar de bendeleden in het gebouw weten natuurlijk dat de Professor in de val zit. Bovendien zagen we vorig seizoen al hoe het leger werd ingeschakeld. Dat levert bij de bank dus ook de nodige actie op. Alles lijkt dus mis te gaan in La Casa de Papel. Kunnen de sympathieke bankrovers zich hier nog uit redden?

In het vijfde seizoen van La Casa de Papel is er echter ook ruimte voor een aantal flashbacks die de serie wat meer diepgang geven. Die we ook kennen uit de eerdere seizoenen. Hierin zitten ook een aantal nieuwe personen die vermoedelijk ook gaan bijdragen aan de overval. Hoe is echter nog een mysterie. De serie is desondanks wat meer to the point.

La Casa de Papel
Hoe loopt het af met de professor? (Afbeelding: Netflix)

Enorme spanning

Je hoeft dus niet bang te zijn dat La Casa de Papel inkakt. Integendeel, na twee afleveringen gezien te hebben, zitten we op ons puntje van de stoel. Ook de tweede aflevering eindigt met een enorme cliffhanger en ingrijpende gebeurtenis. De makers weten de spanning elke alevering dus hoog te houden. Waarschijnlijk ga je de eerste afleveringen dan ook in één ruk uitkijken.

De eerste vijf afleveringen van het vijfde seizoen van La Casa de Papel zijn van vrijdag 3 september te zien. De laatste vijf staan vanaf 3 december op Netflix.

Netflix knalt in september: La Casa de Papel, Sex Education, Kate en meer