Jelle van Es | LinkedIn Gaming 23 nov 2017

Lego Marvel Super Heroes 2 Review – Herkenbaar vermaak

Sinds de vorige generatie consoles krijgen we elk jaar wel één of meerdere Lega-games voorgeschoteld. De nieuwste game uit de reeks is Lego Marvel Super Heroes 2. Het is een game die het idee van de voorgaande titels duidelijk overneemt. Je krijgt een berg aan verschillende personages, je hebt oneindig levens en moet in levels continu puzzels oplossen, platformen en knokken met vijanden.

Lego Marvel Super Heroes 2 is een heerlijk feestje

Het is een formule die werkt. Zeker als je voor het eerst een Lego-game speelt kun je het vergelijken met een klein feestje. Heb je er echter een paar gespeeld, dan snap je wel wat er van je verwacht wordt. Het enthousiasme dankzij een verrassingselement is dan minder groot, hoewel het nog steeds vermakelijk kan zijn. Zo heeft Lego Marvel Super Heroes 2 ons nergens weggeblazen. Op sommige punten slaat de game de plank mis. Zo zijn er zoveel personages beschikbaar, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Daarnaast is het jammer dat tijdens tussenscènes de verschillende voice actors niet weten te overtuigen. Dat zijn punten die we meenemen. Toch is de overdaad van de game vermakelijk genoeg.

Lego marvel Super heroes 2

Fijn Marvel-sfeertje

Vanaf het allereerste moment word je op een heerlijke wijze in het Marvel-sfeertje gegooid. Het begint met de Guardians of the Galaxy die ergens een planeet proberen te redden van een aanval en daarbij de burgers te proberen te evacueren. Dankzij de muziek herken je de Marvel-films en ook de humor tussen de personages is goed. Vanaf deze missie ga je de hele wereld over om in elk level met een paar bekende (en ook minder bekende iconen) aan de slag te gaan. Als je eenmaal een level voltooid hebt, dan kun je hem op een vrije manier met andere helden opnieuw spelen.

Interessante puzzels in Lego Marvel Super Heroes 2

Het meest interessante gedeelte aan Lego Marvel Super Heroes 2 is wat mij betreft de diverse puzzels. Ze zijn geen echte breinbrekers. Meestal moet je een bepaald personage er bij pakken om een bepaald probleem op te lossen. Het ligt redelijk voor de hand, maar alsnog kon ik er lol aan beleven als het me lukte om een puzzel snel en effectief op te lossen.

Veel diverse personages

Ik heb het al eerder gezegd, Lego Marvel Super Heroes 2 kent een grote hoeveelheid aan personages. Daarbij missen wel personages uit het X-Men-universum en missen we ook de Fantastic Four. Maar buiten dat zijn er alsnog tientallen bekende en minder bekende helden om mee aan de slag te gaan. Voordat je die allemaal hebt vrijgespeeld en mee aan de slag bent gegaan, ben je heel wat uur verder, wat uiteraard ook een pluspunt is.

Samen spelen is gemakkelijk

De Lego-games zijn over het algemeen heel geschikt om te spelen met wat jongere gamers en dat geldt ook voor Lego Marvel Super Heroes 2. Iedereen kan op elk gewenst moment een tweede controller erbij pakken en meedoen. In sommige gevallen levert dat meer chaos op, in andere gevallen is het juist een voordeel, omdat je dan samen puzzels kunt oplossen.

Veel vrij te spelen

Aan het eind van elk level krijg je een overzicht van hoe je precies gepresteerd hebt. Daar valt op dat er in elk level extreem veel te ontdekken is en dat je minstens zo veel vrij kunt spelen. Dat daagt weer uit om levels voor een tweede of derde keer te spelen en zo alle geheimen in de game te ontdekken. Ook dat is een pluspunt.

Lego Marvel Super Heroes 2 is nu beschikbaar voor de PlayStation 4 en Xbox One. Volgende maand komt de game ook uit op de Nintendo Switch. Maar… je kunt de game ook bij ons winnen!

Win de Lego Marvel Super Heroes 2

In samenwerking met Warner Bros geven wij de Xbox One-versie van Lego Marvel Super Heroes 2 weg. Daar doen we ook nog een goodiepakket bij, dat bestaat uit een Milano Ship van Lego, een Giant Man Mini Figurine en nog meer. Het enige dat je hiervoor moet doen is het onderstaande veld invullen. Succes! Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan onze speciale gamingpagina.

[contact-form-7 id=”296559″ title=”Win Lego Marvel Super Heroes 2″]