Digital 13 feb 2019 Ilona Braam

Binnenkort kun je ook bij LinkedIn terecht voor live video’s

LinkedIn heeft een iets andere functie dan social media platformen zoals Facebook en Twitter in dat het meer gefocust is op de werkende wereld. Het gaat er wat serieuzer aan toe, maar het is wel de bedoeling dat er van alles wordt gepost en dat gebruikers gemotiveerd worden om actief deel te nemen aan het netwerk. Wat video betreft loopt LinkedIn natuurlijk nog wat achter bij andere platformen, maar daar lijkt binnenkort verandering in te gaan komen. Binnenkort kunnen we namelijk LinkIn Live verwachten met (inderdaad) live video’s.

LinkedIn Live beta

De bedoeling is dat er eerste een LinkedIn Live beta gelanceerd wordt in de VS, waar bepaalde gebruikers voor uitgenodigd zullen worden. In de komende paar weken zou LinkedIn daarnaast ook een formulier online zetten, waarmee andere gebruikers zich voor de test kunnen opgeven.

LinkedIn

Geen random video’s

Net zoals de andere content op LinkedIn zouden ook de Live video’s meer gericht moeten zijn op dingen die te maken hebben met de bedrijfswereld. Zo zouden er bijvoorbeeld live congressen kunnen verschijnen, evenementen van influencers of bijvoorbeeld video’s met betrekking tot de winst rapporten van bedrijven. Het lijkt niet de bedoeling te zijn dat gebruikers bijvoorbeeld video’s streamen van hoe ze een skateboard stunt uithalen.

Live likes en comments

Het bedrijf heeft verschillende ontwikkelaars van live video’s gekozen waar contentmakers mee samen kunnen werken, waaronder Wirecast, Bandlive en Switcher Studio. LinkedIn lijkt te gaan voor wat geliktere video’s dan wat je doorgaans op bijvoorbeeld Facebook vindt. Maar net zoals bij andere live video’s op het internet zouden gebruikers tijdens het kijken likes en comments kunnen posten.

live video

Video snelst groeiende format

Of en wanneer het mogelijk wordt voor iedereen om Live video’s online te zetten is voorlopig nog onbekend. Het bedrijf lijkt in ieder geval grootse plannen te hebben voor video op het platform. In 2017 werden voor het eerste (normale) video’s geïntroduceerd en volgens Pete Davies van LinkedIn zou de video op het moment het snelst groeiende format zijn op het platform. Miljoenen gebruikers zouden al gebruik hebben gemaakt van de feature.

Nieuwe bron van inkomsten

Uiteraard is de live feature weer een nieuwe mogelijkheid voor het bedrijf om meer geld binnen te halen. Zo zouden sommige video’s bijvoorbeeld alleen voor premium gebruikers beschikbaar kunnen zijn of zouden bepaalde unieke live ervaringen alleen bijgewoond kunnen worden tegen betaling.

LinkedIn kun je natuurlijk gebruiken als een soort digitaal CV en is daarom natuurlijk ideaal om in te zetten als je nog geen “echt” CV hebt. Met deze tool maak je zelfs in 1 minuut een origineel CV op basis van je LinkedIn-profiel.

Techcrunch

Reageer op artikel:
Binnenkort kun je ook bij LinkedIn terecht voor live video’s
Sluiten