Little Witch Academia: Chamber of Time Review

Uitgever Bandai Namco heeft in zijn portfolio veel games die gebaseerd zijn op animatieseries. De Dragon Ball-games zijn zonder twijfel het meest bekend, maar ook van series als Digimon, Sword Art Online en de Seven Deadly Sins hebben zij een game gemaakt. De nieuwste serie die Bandai Namco naar een game vertaalt is Little Witch Academia: Chamber of Time.

Zoals de naam al doet vermoeden is deze game gebaseerd op de animatiereeks Little Witch Academia, die op Netflix is te volgen. Het draait in de game om Atsuko Kagari, die beter bekend staat als Akko. Zij gaat naar de heksenschool Luna Nova om daar te leren hoe het leven van een heks is. In de game bevind je je in de zomervakantie.

Terwijl de meeste studenten op het punt staan om daar van te genieten, is Akko nog druk bezig om van alles en nog wat op te ruimen. Samen met haar vriendinnen Lotte en Sucy belandt ze tijdens het opruimen in een geheime ruimte. Van daaruit komen ze terecht in een aparte dimensie.

Daar weten ze uit te komen, maar gek genoeg hebben ze dankzij hun avonturen lopen spelen met de tijd. De eerste dag van de zomervakantie blijft zich keer op keer afspelen. Het is aan jou om deze vloek te doorbreken en uit de ellende te komen. Met dit achtergrondverhaal in het achterhoofd zijn dit onze ervaringen.

Little Witch Academia: Chamber of Time

Fijne visuele stijl

De visuele stijl van de animatie vind ik persoonlijk erg fijn. Het is niet zo gerafineerd als Violet Evergreen (aanrader op Netflix), maar heeft veel ruimte voor verschillende gekkigheden. De game maakt gebruik van dezelfde visuele stijl. De omgevingen waarin je rond loopt zien er alleraardigst uit en het zijn met name de diverse cinematics die je voorgeschoteld krijgt die echt de moeite waard zijn.

Little Witch Academia: Chamber of Time

Japanse stemmen zijn top in Little Witch Academia: Chamber of Time

Ik ben iemand die het fijn vindt als een Japanse game voorzien is van Japanse stemmen. Engelse stemmen werken namelijk niet fijn. Wat dat betreft is het top dat deze game voorzien is van de Japanse stemmen. Daarbij worden ook de meeste conversaties ook daadwerkelijk uitgesproken. Tijdens gevechten is het soms nog iets veel aan Japanse kreten, maar in conversaties is het een absolute meerwaarde.

Little Witch Academia: Chamber of Time

Degelijk vechtsysteem

Omdat je een groot gedeelte van de game doorbrengt in dungeons, is het wel zo handig dat het vechtsysteem de moeite waard is. Het systeem van Little Witch Academia: Chamber of Time heeft wat weg van een klassieke brawler, zoals Streets of Rage. Je doorloopt omgevingen en onderweg maak je alles en iedereen af. Simpele vijanden zijn al snel een eitje, maar bij bazen moet je alles uit de kast halen om als winnaar uit de strijd te komen. Daarbij heb je een veelvoud aan speciale spells waar je uit kunt kiezen.

Little Witch Academia: Chamber of Time

Begin is saai

Het is iets dat we wel vaker zien bij Japanse games: het duurt even voordat Little Witch Academia: Chamber of Time op gang komt. De game neemt ruim de tijd om de setting neer te zetten en stelt de verschillende personages uitgebreid voor. Dat is goed voor de nieuwkomers, maar het zorgt er wel voor dat je er even door heen moet bijten. Little Witch Academia: Chamber of Time is daarmee echt een game voor gamers die een lange adem hebben.

Little Witch Academia: Chamber of Time

Soms niet duidelijk wat je moet doen

In Little Witch Academia: Chamber of Time is niet alles even duidelijk en zijn bepaalde mechanics gewoon niet handig. Zo moet je bepaalde potions hebben om te fast travellen. En als je die net niet hebt, dan moet je gaan lopen. Daarnaast moet je bepaalde personages op een bepaald tijdstip aanspreken om een quest te voltooien. Maar als je dan net even te laat bent omdat het niet helemaal duidelijk is waar dat personage was, dan moet je gaan slapen en het op de nieuwe dag nog een keer proberen. Dat is in sommige gevallen gewoon irritant.

Little Witch Academia: Chamber of Time is nu beschikbaar voor de PlayStation 4. Wil je meer lezen over gamen? Bezoek dan onze uitgebreide gamingpagina.