Master-actie van Coca-Cola: blikjes voorzien van brailleletters

De ‘Share a Coke’-campagne van Coca-Cola, je weet wel: met alle voornamen op de verpakkingen, was erg gaaf. Bijna iedereen heeft op een gegeven moment wel gezocht naar zijn of haar naam, hopelijk heb je ‘m gevonden!

Braille

De frisdrankproducent besefte echter dat een deel van de bevolking, namelijk blinden en slechtzienden, niet veel hadden aan een naam op een blikje. ‘Staat m’n naam hier op? Het zal wel!’ Samen met de reclamebureaus Anónimo (Mexico), Geometry Global (Argentinië) en de Mexicaanse Vereniging voor Slechtzienden zette men een nieuwe campagne op: colaflesjes en –blikjes met letters in braille!

Aanvankelijk werden de blikjes speciaal gemaakt voor een congres van de slechtziendenvereniging. De reacties waren zó positief dat er al snel een paar custom-automaten werden gemaakt die de blikjes ter plekke van stippen voorzien. Deze werden neergezet in verschillende bioscopen met voorstellingen van Cinépolis; een stichting die o.a. speciale screenings organiseert voor slechtzienden.

Of het een eenmalige campagne is, of dat we deze blikjes in de toekomst nog vaker zien is niet helemaal duidelijk. Wel supergaaf om slechtzienden op deze manier ook bij de actie te betrekken!

Reageer op artikel:
Master-actie van Coca-Cola: blikjes voorzien van brailleletters
Sluiten