Nintendo-eindbaas Miyamoto wil nog altijd de perfecte controller maken

Nintendo is in de wereld van de games als één van de langsten aanwezig. Het succes begon met de NES en sinds die spelcomputer is er veel veranderd. Er zijn periodes geweest waarbij het bedrijf de plank missloeg qua innovatie en techniek (de GameCube en de Wii U verkochten niet heel erg goed) en periodes waarbij het bedrijf bijna niks fout lijkt te kunnen doen (denk maar aan het succes van de Wii en hoe de Nintendo Switch het nu doet). Sinds de begindagen speelt Shigeru Miyamoto een belangrijke rol als bedenker van Mario en The Legend of Zelda. Hij houdt zich ook bezig met hardware, waarbij hij tijdens een bijeenkomst van de aandeelhouders liet weten dat hij nog altijd zoekende is naar het maken van de perfecte controller.

Miyamoto’s zoektocht naar de perfecte controller

In het verleden heeft het bedrijf veel innovaties gebracht. De controller van de NES was voor zijn tijd een vooruitgang ten op zichte van de joysticks. De Nintendo 64 bracht de analoge stick en met de Wii kon je motion-controls gebruiken. Volgens Miyamoto zijn veel uitvindingen van Nintendo vandaag de dag de standaard in de industrie geworden en gamers hebben met de hedendaagse controllers veel overzicht over wat ze doen.

Miyamoto

Maar dat neemt niet weg dat Miyamoto klaar is met zijn werk. Hij stelt dat de hedendaagse techniek goed is, maar dat ze bij Nintendo ook bezig zijn met de toekomst. Ze zijn aan het uitzoeken wat er beter kan, met als doel de perfecte controller. Eentje waarbij je als speler volledige controller hebt en hetgeen dat je wilt doen wordt overgezet in de game. Dat is tot nu toe nog niet gelukt. Hoe dat moet gaan werken, dat is nog de grote vraag. De zoektocht is in elk geval nog niet voltooid en dat motiveert Miyamoto ook om door te blijven gaan met zijn werk.

Wil je meer lezen over gaming? Bezoek dan hier onze overzichtspagina.

Reageer op artikel:
Nintendo-eindbaas Miyamoto wil nog altijd de perfecte controller maken
Sluiten