Gaming 23 okt 2018 Jelle van Es

NBA 2K Playgrounds 2 Review: Arcade-basketbalgenot

Iets over NBA 2K Playgrounds 2 schrijven zonder te beginnen met NBA Jam, dat kan eigenlijk niet. In de jaren negentig was het die game die liet zien dat basketball perfect was voor een arcadegame waarbij je in teams van twee het tegen elkaar opnam. Met waanzinnige dunks en het wegbeuken van de tegenstander leverde het veel fun op. NBA 2K Playgrounds 2 volgt die formule en blijkt in 2018 nog altijd heel erg goed te werken.

De voorganger van NBA 2K Playgrounds 2, NBA Playgrounds, kwam in de lente van 2017 uit, waardoor dit vervolg redelijk snel verschijnt. Gelukkig is de game wel een waardevolle opvolger. De game kent namelijk een mix tussen verbeterpunten en het behouden van sterke elementen.

Zeer toegankelijk

NBA 2K Playgrounds 2 is een game die ouderwets makkelijk op te pakken is. In de basis hoef je maar een paar dingen te weten. Je hebt een sprintknop waarmee je sneller kunt lopen en kunt dunken. Je moet alleen wel opletten dat je speler niet te moe wordt van het gesprint. Daarnaast heb je een knop om de bal af te pakken, eentje om te passen en één om te schieten. Dat is het eigenlijk. Binnen dertig seconden snap je wat je moet doen en maak je de ene na de andere dunk.

NBA 2K Playgrounds 2

Ideaal om met vrienden te spelen

Daarmee is het een perfecte game om samen met vrienden te spelen. Zeker met zijn vieren op de bank is het een echte topgame. Je loopt elkaar continu af te zeiken, terwijl je probeert te scoren. Daarbij moet je ook goed rekening houden met de powerups die je vrijspeelt wanneer je genoeg punten maakt. Deze kun namelijk het grote verschil maken. Denk daarbij aan dunks die tijdelijk twee keer zoveel punten waard zijn of de tijdelijke mogelijkheid om oneindig te springen. Daarnaast zijn potjes maar een paar minuten lang en zit het gevuld met spektakel. Op die manier ben je continu bezig met van alles en nog wat.

NBA 2K Playgrounds 2

NBA 2K Playgrounds 2 is ook in je eentje leuk

Waar NBA Playgrounds eigenlijk alleen maar een multiplayer-game was, daar is het nu in je eentje ook echt interessant. Ten eerste zijn veel spelers in de game nog niet vrijgespeeld. Deze kun je virjkopen met de credits die je verdient terwijl je speelt, maar je kunt ook goedkopere pakjes kopen en hopen dat er een goede speler uitkomt. Daarnaast heb je nu een Seasons Mode, waarbij je het eerst opneemt tegen de veertien andere teams in jouw divisie en daarna in de Playoffs terecht komt. Het is vermakelijk, terwijl je tegelijkertijd ook credits verdient die je daarna weer kunt gebruiken.

NBA 2K Playgrounds 2

Je spelers verbeteren terwijl je speelt

Heb je een nieuwe speler vrijgespeeld of gekocht, dan begint deze op het bronzen niveau. Door er veel mee te spelen en er acties mee uit te voeren, verdien je experiencepunten en daarmee gaat hij uiteindelijk in levels omhoog. En met een hoger level worden je skills ook verbeterd en dat kan weer het verschil maken wanneer je online gaat spelen.

NBA 2K Playgrounds 2

Op die manier is NBA 2K Playgrounds 2 een heerlijke game. Met name op de Nintendo Switch komt de game goed uit de verf, omdat je in de trein heel makkelijk een paar snelle potjes kan spelen. De game is nu beschikbaar voor de Nintendo Switch, pc, PlayStation 4 en Xbox One. Wil je meer weten over gaming? Bezoek dan onze overzichtspagina hier.