Nederlandse studenten starten crowdfundingactie voor internetheld Cowboy Jos
Het internet is een broedplaats waaruit internetlegendes worden geboren. Dit was ook het geval bij Cowboy Jos. Jos was te zien in de documentaire ‘Willems Kantine’, een documentaire waarbij een aantal vaste bezoekers van het café in Rotterdam werden gevold. Jos was vanzelfsprekend één van de hoofdpersonen. Waar deze beelden al een jaar of vijf oud zijn is Jos nooit vergeten. Nu is er zelfs een crowdfundingcampagne voor ‘m opgezet.
Doe mij eens vijf euro’s geven
De reden dat Jos zo bekend werd was de rits aan uitspraken die hij eruit gooide (en uiteraard de reactie van Huisbaas Bob daarop). “Doe mij eens vijf euro’s geven”, hoor je Jos roepen in de documentaire. Een zin die de Nederlandse jeugd er bij elk mogelijk moment uitgooit. Maar waar de beelden van Jos hem hebben doen uitgroeien tot een bekende Nederlander tevens cultheld, heeft hij er zelf niet echt wat aan gehad. Geld heeft Jos namelijk niet. En juist om die reden is er nu een crowdfundingactie opgezet door Daan Hülsmann en Matthijs Haagsman. Wat nobel!
Crowdfundingactie
Waar wijzelf ook hebben genoten van de uitspraken van Jos en zijn iconische gelaat vinden we dat hij hier wel wat voor heeft verdiend. Je kunt via DoeJosEensVijfEurosGeven de Cowboy een hart onder de riem steken. Zo kan hij met een dak boven zijn hoofd (en waarschijnlijk een biertje in de hand) door het leven. Dat is wel het minste dat we voor ‘m kunnen doen naar alle lachstuipen die hij bij ons heeft teweeggebracht, toch?!
Check ook:
- Tandarts schiet populaire leeuw, Cecil. Nu heeft het internet hém op de korrel!
- 10 sites die je helpen de beste filmpjes op het internet te vinden
- Humor! Zo reageren tieners op het internet uit de jaren negentig