Netflix komt met ‘Clickbait’, een duistere thriller over social media

Naast fantasierijke verhalen als Stranger Things laat Netflix ook veel content produceren met een wat meer realistische ondertoon. Denk aan series als When They See Us en Making a Murderer. Het aankomende ‘Clickbait’ zal weliswaar fictief zijn, maar wel inspiratie halen uit de echte wereld.

Netflix is bezig met thriller over gevaren van social media

Bij het woord ‘clickbait’ denk je vermoedelijk aan al die Youtube-filmpjes die jou proberen te lokken met een aantrekkelijke titel. Netflix is nu echter bezig met een serie die zo heet. Zoals de titel al verklapt gaat dit project volledig in het teken staan van het internet en alles eromheen.

Het blijkt dat met name de gevaren van social media en de kloof tussen digitale en real-life identiteiten centraal zullen gaan staan. Clickbait zal geproduceerd worden door David Heyman (bekend van zowel Once Upon A Time in Hollywood als Harry Potter) en de Australische filmmaker Tony Ayres zal als showrunner dienen.

Black Mirror

Het is echter niet de eerste keer dat er een film of serie gemaakt wordt die de gevaren van social media onder de aandacht brengt. Kijk maar naar Black Mirror, een andere Netflix serie welke geheel in het teken staat van de schaduwkant van moderne technologie.

Desondanks noemt Ayres Clickbait een ”passieproject” dat volgens hem wereldwijde impact zal gaan maken. Het is nog niet bekend wanneer we de Netflix serie kunnen gaan verwachten.

Meer Netflix

Naast Clickbait komt Netflix nog met een aantal andere zelfgeproduceerde series. De eerste daarvan is The Dark Crystal, welke vanaf aankomende vrijdag te zien zal zijn. Daarnaast zal over een paar weken The I-land te zien zijn. Dit is een sciencefiction serie over een aantal influencers die op een afgelegen eiland terecht komt. Daar blijken ze niet zomaar meer weg te kunnen.

Meer tips zijn te lezen in dit handige Netflix overzicht.

Reageer op artikel:
Netflix komt met ‘Clickbait’, een duistere thriller over social media
Sluiten